مراکز اهدای خون آذربایجان‌غربی در روز عاشورا هم دایر هستند
پایگاه انتقال خون ارومیه در روز تاسوعا

ارومیه- ایرنا- مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: مراکز ثابت اهدای خون، نظیر تاسوعای حسینی همزمان با عاشورا نیز در شهرهای ارومیه، خوی، ماکو، نقده، میاندوآب و بوکان دایر است.

مجتبی قهرمان رضاییه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم‌اکنون در تمامی پایگاه‌های ثابت اهدا خون این استان به همراه پزشک و تکنسین‌ها به متقاضیان اهدای خون با عنوان پویش «اهدای خون، فرهنگ حسینی،نذر عاشقان» خدمت رسانی می‌شود.


وی ادامه داد: پایگاه‌های ارومیه، ماکو، نقده، میاندوآب، خوی در ۲ شیفت صبح و عصر و بوکان در شیفت صبح در روز عاشورا فعال هستند.

وی اضافه کرد: مردم آذربایجان‌غربی همیشه در تهیه و تامین خون در تمام فصول سال یار و همراه سازمان انتقال خون در تامین خون سالم برای بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی هستند.

قهرمان رضاییه با تاکید بر لزوم همراهی مردم برای تامین نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی اظهار کرد: از عموم اهداکنندگان خون می‌خواهیم تا اهدای خون را تنها به مناسبت‌ها موکول نکنند و مراجعه مستمر در این امر خداپسندانه باشند.

وی یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان‌ها و بهبود سلامت جسمانی افراد عنوان کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود بنابراین می‌توان گفت اهدای خون نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد بلکه سبب جلوگیری از ابتلای آنها به برخی از بیماری‌ها نیز می‌شود.

مراکز اهدای خون آذربایجان‌غربی در روز عاشورا هم دایر هستند
وی ادامه داد: این فرهنگ، امری خداپسندانه و انسان دوستانه است و اکیپ سیار خونگیری نیز در روز تاسوعای حسینی در شهرستان سلماس و در روز عاشورای حسینی در شهرستان تازه شهر جهت خونگیری از متقاضیان اهدای خون مستقر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha