کرمان - ایرنا - مردم کرمان غروب آفتاب روز عاشورا به یاد اسیری و بی پناهی بازماندگان دشت کربلا و خانواده امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.

به گزارش ایرنا، مردم کرمان همچون دیگر مناطق کشور، امشب(سه شنبه) نیز در ادامه یک دهه عزاداری‌های محرم، آیین شام غریبان را با سوز و سوگ ویژه‌ای برگزار کردند.

کرمانی‌ها با روشن کردن شمع، نشستن در تاریکی و جمع شدن گرد یکدیگر در سقاخانه‌ها، حسینیه‌ها و تکایا به یاد بازماندگان و اسیران شب واقعه کربلا به عزاداری پرداختند.

روضه و نوحه خوانی در وصف خانواده امام حسین(ع) و نوحه‌هایی که بیشتر یادآور آوارگی اهل بیت امام حسین (ع)، اسیران و کودکان بازمانده از واقعه کربلا است، بخشی دیگر از برنامه‌های شامگاه عاشورا را در دیار کریمان را تشکیل داده بود.

توزیع نذرها و اطعام حسینی از دیگر برنامه‌های شام غریبان واقعه کربلا در دیار کریمان است و در این زمینه خیران و برخی از مردم و عزاداران کرمانی با پهن کردن سفره‌های نذری از عزاداران حسینی میزبانی کردند.

برگزاری آیین شام غریبان اغلب در استان کرمان با پخت نوعی آبگوشت نذری به نام امام حسینی و خورشت قیمه همراه است که عزاداران پس از یک دهه عزاداری محرم و برگزاری آیین های این شب از این سفره‌ها بهره مند می‌شوند.