فیلم| جلوه‌هایی از عزاداری کرمانی‌ها در ظهر عاشورا

کرمان - ایرنا - کرمانی‌ها ظهر امروز (سه‌شنبه) با برگزاری مجالس و مراسم‌ روز عاشورا به یاد سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و سایر شهدای مظلوم دشت کربلا با شور و حرارت خاصی در سراسر شهر و استان کرمان به عزاداری پرداختند.

به گزارش ایرنا، فیلم عزاداری های مردم را در محله های مختلف سطح شهر کرمان از جمله سرآسیاب، بلوار جمهوری و الله آباد، همچنین شهرستان های رابر، زرند و شهر شهداد را نشان می دهد.

مراسم این روز با برگزاری دعای زیارت عاشورا از ابتدای صبح امروز آغاز شد و سپس دسته های عزاداری در مناطق و محله های بسیاری از شهر کرمان به راه افتاد و مردم به یاد شهدای دشت کربلا در این مراسم‌ حضور یافتند و به سوگ و عزای شهدای مظلوم دشت کربلا نشستند.

آیین پر سوگ و عزای عزاداری روز عاشورا در تمامی شهرها و روستاهای استان کرمان با حال و هوای خاصی در جریان است، روضه، مرثیه و نوحه خوانی، تعزیه و شبیه خوانی، سینه و زنجیر زنی تنها بخشی از رسوم عزاداری محرم در کرمان است که مردم پس از آن به نماز جماعت ظهر عاشورا ایستادند.

عزاداران حسینی ظهر عاشورا در نماز جماعت شرکت کردند و پس از عزاداری ها به نماز و مناجات با پروردگار ایستادند.

امشب نیز کرمانی‌ها با برگزاری آیین شام غریبان، عزاداری‌ها و سایر مراسم حوادث تلخ تاریخی عاشورا و دهه نخست محرم را در دل ها زنده نگه می‌دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha