اهواز-ایرنا- عملیات احداث پل بزرگ رودخانه چم چیت و بهسازی ایلراه عشایری کیارس با حضور مسوولان استانی و محلی در گتوند آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور عشایر خوزستان روز پنجشنبه در آیین آغاز این طرحها گفت: پل بزرگ چم چیت از مطالبات بحق عشایر شهرستان گتوند بوده که با پیگیری اداره کل امور عشایر استان عملیات اجرای آن امروز آغاز شد.

سید اسکندر موسوی زاده اظهارکرد: برای ساخت این پل، ۳۱میلیارد ریال برآورده شده و قرار است یک پل چهار دهنه هشت متری بتنی ساخته شود.

وی به اهمیت ساخت این پل از لحاظ پدافندی اشاره کرد و گفت: با احداث این پل، مسیر عبور حدود ۴۰۰ خانوار عشایری فراهم می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خوزستان ادامه داد: بهسازی ایلراه عشایری کیارس گتوند نیز از مهمترین طرح‌های عمرانی عشایر گتوند است که هفت متر ابنیه فنی احداث و مسیر اصلاح خواهد شد.

موسوی‌زاده اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل تملک دارایی سرمایه‌ای تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: با بهسازی این ایلراه مسیر تردد حدود ۳۰۰ خانوار عشایری فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز از خدمات اداره کل امور عشایر خوزستان در حوزه عشایری شهرستان‌های شوشتر وگتوند قدردانی کرد.