یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: برترین سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌) فعال استان در حوزه جوانان در قالب یک جشنواره معرفی می‌شوند.

" زهیر حاجی حسینی " روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمان برگزاری این جشنواره از ۲۰ تا ۲۷ مردادماه امسال و همزمان با هفته مشارکت‌های اجتماعی است و در آن ۱۰ سمن به عنوان برگزیدگان مرحله استانی معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره به‌ منظور معرفی و نمایش دستاورد سمن‌ها، تشویق سمن‌های فعال و ایجاد انگیزه و نشاط در بین سمن‌های جوانان در ۲ بخش معرفی سازمان‌های مردم‌نهاد برتر جوانان (رقابتی) و برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای سمن‌های جوانان برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: تمامی سمن‌های معتبر که تا پایان سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ اعتبارنامه از وزارت ورزش و جوانان شدند و یا در مرحله تمدید اعتبارنامه هستند، می‌توانند تا پنجم مردادماه امسال از طریق درگاه اینترنتی شبکه‌های سمن‌ها به آدرس www.snyngo.ir برای شرکت در بخش رقابتی این جشنواره ثبت‌نام کنند.

حاجی حسینی گفت: برگزیدگان پس از بررسی در کمیته داوران در شاخص‌های عمومی شامل مدیریت مالی، مشارکت، سازمان و مدیریت، میزان تاثیرگذاری و شاخص‌های اختصاصی شامل همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کیفی، برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی و عضویت در شبکه‌های تخصصی سمن‌های مردم‌نهاد جوانان بررسی می‌شوند..

وی یادآور شد: سمن‌های برتر استانی که توسط شورای داوری استان‌ها انتخاب و در بخش رقابتی از آنان تجلیل به عمل آمد، مجدد توسط شورای داوری ستادی مورد ارزیابی قرار گرفته و از ۴۰ سمن منتخب طی مراسمی که در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود به‌عنوان برگزیدگان مرحله ملی قدردانی می‌شوند.

استان یزد بیش از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان دارد.