یزد- ایرنا- مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: بیش از ۷۰۰ نیروی افتخاری سالانه با ۲۷ ستاد نماز جمعه در این استان در بخش‌های مختلف فعالانه همکاری دارند.

حجت‌الاسلام " سید جمال‌الدین نجم‌الهدی " روز یکشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته نماز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه برنامه‌های اقامه نمازجمعه توسط اقشار مختلف به خصوص از ظرفیت جوانان استفاده می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های بزرگداشت هفته نمازجمعه در استان ادامه داد: برگزاری همایش بزرگ دست اندرکاران اقامه این آیین عبادی سیاسی، جلسه آموزشی برای ارکان نمازجمعه و دوره مهارت آموزی اهم برنامه‌هاست.

این مسئول بیان کرد: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، آیین تجلیل از دست‌اندرکاران و ستادهای فعال نمازهای جمعه و همچنین فعالیت و تولید محتوا در فضای مجازی انجام می‌شود.

نجم‌الهدی با اشاره به اینکه مناطق مختلفی در سطح استان خواستار مجوز اقامه نمازجمعه هستند گفت: مهمترین شرط داشتن ۱۰ هزار نفر جمعیت است که بیشتر مناطق این شرط را ندارند.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی نمازجمعه در کنار جهاد تبیین، استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان و واگذاری بسیاری از امور اقامه نمازجمعه به آنها می‌باشد.

هفته بزرگداشت نماز جمعه از شنبه ۳۰ تیرماه آغاز شده و هم‌اکنون در ۲۷ نقطه استان یزد این آیین اقامه می‌شود.