کاشان _ ایرنا _ مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان از الحاق ۹۰ هکتار زمین در ۱۱ روستای دارای قابلیت شهرستان در بخش های نیاسر، برزک، مرکزی و قمصر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مصطفی رضازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان زمین در سه ماهه نخست امسال، برای ساخت مسکن در روستاهای خرمدشت، سن سن، چاله قره،ویدوح، حسنارود،مرق،شجاع آباد،باریکرسف،یزدآباد، نشلج و آزران الحاق شد.

وی اظهار کرد: الحاق زمین با اولویت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، طرح جوانی جمعیت، مهاجرت معکوس برای متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای افرادی که در مناطق شهری داوطلب استفاده از طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند و مایل به سکونت در روستاها هستند شرایط خوبی را فراهم کرده است.

وی افزود: در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم که طی ۲ سال ( سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴) بیش از ۲ هزار قطعه زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار کنیم.

مدیر بنیاد مسکن کاشان گفت: افرادی که در شهرها واجد شرایط نهضت ملی مسکن بوده‌اند و می‌خواهند در روستاها ساکن شوند علاوه بر اینکه زمین با اجاره ۹۹ ساله دریافت خواهند کرد می توانند از تسهیلات ساخت روستایی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این راستا تسهیلات مسکن روستایی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۱۸ ساله و کارمزد پنج درصد قابل استفاده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با استقبال مردم از این طرح با توجه به تخصیص زمین و تخفیفات صدور پروانه و استفاده از تسهیلات مذکور موجب رفع قسمتی از مشکل مسکن شهرستان خواهد شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.