ایلام - ایرنا - نخستین زمین چمن مصنوعی استان ویژه کودکان و نوجوانان در پارک تفریحی هفت تیر واقع در محله حاشیه نشین خاتمیه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار ایلام روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این زمین چمن مصنوعی گفت: این زمین به طول ۲۰۰ مترمربع با اعتبار داخلی ۶ میلیارد ریال از منابع داخلی احداث شده است.

افشین مظفری اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های شهرداری ایلام ایجاد زیرساخت های مناسب برای تقویت نشاط و شادی در بین شهروندان به ویژه مناطق حاشیه نشین و محروم است.

وی افزود: زمین چمن که امروز افتتاح شد در راستای افزایش زیرساخت های فرهنگی ورزشی برای قشر کودک و نوجوان افتتاح شده است.

مظفری یادآور شد: احداث و ایجاد زیرساخت های ورزشی فرهنگی مناسب فعالیت های ورزشی بانوان، آقایان، کودکان و نوجوانان در بوستان های سطح شهر توسط شهرداری در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: قسمتی از خدمات شهری شهرداری ایلام از جمله خدمات شهری و فضای سبز به سه شرکت بخش خصوصی به عنوان اولین تجربه واگذار شد.

شهردار ایلام ادامه داد: این واگذاری و فعالیت شرکت های خصوصی در راستای تنظیف شهری با مشکلات و چالش هایی همراه بود که به تدریج کاهش یافت.

وی تصریح کرد: ۶ دستگاه ماشین پرس زباله از اصفهان و پنج دستگاه کمپرسی از تهران خریداری شده که این ادوات در آینده نزدیک وارد مدار فعالیت خدمات شهری خواهد شد.

مظفری با اشاره به اینکه شهرداری ۹ سازمان تابعه دارد، گفت: علاوه بر سازمان خدمات شهری و فضای سبز، دیگر بخش ها و سازمان‌های تابعه شهرداری از جمله پسماند، آرامستان، آتش‌نشانی، حمل و نقل، انفورماتیک و عمران شهری با وجود مشکلات و چالش‌ها و همچنین کمبود منابع مالی در حال خدمت رسانی به شهر ایلام هستند.

وی افزود: شهرداری ایلام باوجود مشکلات مالی حقوق و مزایای نیروها در تمام سازمان‌های تابعه را به موقع پرداخت می‌کند و در حال حاضر هیچگونه بدهی به نیروهای خود ندارد و تمام مطالبات آنها پرداخت شده است.

شهردار ایلام یادآور شد: شرکت‌های بخش خصوصی موظف هستند طبق قانون و بخشنامه حقوق و مزایای نیروهای خود را پرداخت کنند.

به گفته وی شهرداری ایلام چندین پروژه مهم از جمله ایجاد میدان میوه و تره بار، نهضت آسفالت، شهر خودرو، تملک و تعریض برخی معابر عمومی را در دست اجرا دارد.

مظفری به سرقت برخی اموال عمومی شهرداری نظیر باکس های جمع آوری زباله و تجهیزات روشنایی معابر اشاره کرد و ادامه داد: سرقت این اموال برای شهرداری و شهروندان خسارت‌زا است.

وی با بیان اینکه اموال عمومی متعلق به تمام شهروندان است، افزود: به عنوان مثال سال گذشته ۵۰۰ باکس زباله که در سطح شهر نصب شده بود به سرقت رفت و شهرداری امسال ۲۰۰ باکس زباله را مجدد در سطح شهر جانمایی می کند.

فرماندار ایلام هم در این آیین گفت: امکانات و زیرساخت های فرهنگی و ورزشی باید از سوی شهرداری و شورای شهر در تمام نقاط شهر ایلام جانمایی شود.

عبدالصاحب نادری افزود: همه شهروندان باید به زیرساخت های فرهنگی و ورزشی که موجب تقویت نشاط و آرامش در آنها می شود دسترسی داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های شهرداری ایلام، تاکید کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه مناطق مسکونی، باید زیرساخت های رفاهی، تفریحی و ورزشی در تمام سطح شهر پراکنش مناسب و عادلانه داشته باشد تا عموم افراد در مناطق مختلف شهر به سهولت از این امکانات استفاده کنند.

حمید مجیدی عضو شورای شهر ایلام نیز در این آیین گفت: برای طرح های امسال شهرداری ایلام هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی شورای شهر مصوب شده است.

به گزارش ایرنا، شهر ایلام بیش ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.