۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85544459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین زمین چمن مصنوعی ویژه کودکان و نوجوانان در ایلام افتتاح شد

ایلام - ایرنا - نخستین زمین چمن مصنوعی استان ویژه کودکان و نوجوانان در پارک تفریحی هفت تیر واقع در محله حاشیه نشین خاتمیه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار ایلام روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این زمین چمن مصنوعی گفت: این زمین به طول ۲۰۰ مترمربع با اعتبار داخلی ۶ میلیارد ریال از منابع داخلی احداث شده است.

افشین مظفری اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های شهرداری ایلام ایجاد زیرساخت های مناسب برای تقویت نشاط و شادی در بین شهروندان به ویژه مناطق حاشیه نشین و محروم است.

وی افزود: زمین چمن که امروز افتتاح شد در راستای افزایش زیرساخت های فرهنگی ورزشی برای قشر کودک و نوجوان افتتاح شده است.

مظفری یادآور شد: احداث و ایجاد زیرساخت های ورزشی فرهنگی مناسب فعالیت های ورزشی بانوان، آقایان، کودکان و نوجوانان در بوستان های سطح شهر توسط شهرداری در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: قسمتی از خدمات شهری شهرداری ایلام از جمله خدمات شهری و فضای سبز به سه شرکت بخش خصوصی به عنوان اولین تجربه واگذار شد.

شهردار ایلام ادامه داد: این واگذاری و فعالیت شرکت های خصوصی در راستای تنظیف شهری با مشکلات و چالش هایی همراه بود که به تدریج کاهش یافت.

وی تصریح کرد: ۶ دستگاه ماشین پرس زباله از اصفهان و پنج دستگاه کمپرسی از تهران خریداری شده که این ادوات در آینده نزدیک وارد مدار فعالیت خدمات شهری خواهد شد.

مظفری با اشاره به اینکه شهرداری ۹ سازمان تابعه دارد، گفت: علاوه بر سازمان خدمات شهری و فضای سبز، دیگر بخش ها و سازمان‌های تابعه شهرداری از جمله پسماند، آرامستان، آتش‌نشانی، حمل و نقل، انفورماتیک و عمران شهری با وجود مشکلات و چالش‌ها و همچنین کمبود منابع مالی در حال خدمت رسانی به شهر ایلام هستند.

اولین چمن ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان در ایلام افتتاح شد

وی افزود: شهرداری ایلام باوجود مشکلات مالی حقوق و مزایای نیروها در تمام سازمان‌های تابعه را به موقع پرداخت می‌کند و در حال حاضر هیچگونه بدهی به نیروهای خود ندارد و تمام مطالبات آنها پرداخت شده است.

شهردار ایلام یادآور شد: شرکت‌های بخش خصوصی موظف هستند طبق قانون و بخشنامه حقوق و مزایای نیروهای خود را پرداخت کنند.

به گفته وی شهرداری ایلام چندین پروژه مهم از جمله ایجاد میدان میوه و تره بار، نهضت آسفالت، شهر خودرو، تملک و تعریض برخی معابر عمومی را در دست اجرا دارد.

مظفری به سرقت برخی اموال عمومی شهرداری نظیر باکس های جمع آوری زباله و تجهیزات روشنایی معابر اشاره کرد و ادامه داد: سرقت این اموال برای شهرداری و شهروندان خسارت‌زا است.

وی با بیان اینکه اموال عمومی متعلق به تمام شهروندان است، افزود: به عنوان مثال سال گذشته ۵۰۰ باکس زباله که در سطح شهر نصب شده بود به سرقت رفت و شهرداری امسال ۲۰۰ باکس زباله را مجدد در سطح شهر جانمایی می کند.

اولین چمن ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان در ایلام افتتاح شد

فرماندار ایلام هم در این آیین گفت: امکانات و زیرساخت های فرهنگی و ورزشی باید از سوی شهرداری و شورای شهر در تمام نقاط شهر ایلام جانمایی شود.

عبدالصاحب نادری افزود: همه شهروندان باید به زیرساخت های فرهنگی و ورزشی که موجب تقویت نشاط و آرامش در آنها می شود دسترسی داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های شهرداری ایلام، تاکید کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه مناطق مسکونی، باید زیرساخت های رفاهی، تفریحی و ورزشی در تمام سطح شهر پراکنش مناسب و عادلانه داشته باشد تا عموم افراد در مناطق مختلف شهر به سهولت از این امکانات استفاده کنند.

حمید مجیدی عضو شورای شهر ایلام نیز در این آیین گفت: برای طرح های امسال شهرداری ایلام هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی شورای شهر مصوب شده است.

به گزارش ایرنا، شهر ایلام بیش ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha