پاکدشت- ایرنا- معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری پاکدشت گفت: برنامه های تابستان شهرداری پاکدشت با رویکرد آموزشی و ایجاد همدلی و همبستگی میان دانش آموزان و خانواده ها درحال برگزاری است.

فرامرز مولایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستان امسال ویژه دانش آموزان و خانواده های پاکدشتی اظهار داشت: فصل تابستان فصل طلایی بهبود کیفیت آموزش های غیردرسی دانش آموزان است در همین راستا شهرداری پاکدشت اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی در راستای مهارت آموزی، نشاط آفرینی،ایجاد همدلی در محلات و انسجام منطقه ی تدارک دیده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری پاکدشت تاکید کرد: برنامه های بسیار متنوع، شاخص و فاخری برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان عزیز از جمله مدرسه فوتبال ، آموزش شنا ، کلاس های ادبی ( شاهنامه خوانی و انشاء نویسی) کلاس های مهارتی ( خیاطی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی،موسیقی و ..‌) پیش بینی کرده ایم که در حال برگزاری است.

مولایی ادامه داد: در مدرسه فوتبال تاکنون ۸۰دانش آموز زیرنظر اساتید مجرب و دارای مدرک معتبر در حال طی کردن دوره آموزشی خود می باشند و همچنین در مدرسه شنا ویژه دخترخانم ها نیز در راستای پویایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان دوره های آموزشی آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه می یابد.

وی تصریح کرد:همچون سنوات گذشته سراهای محله البرز و یبر برنامه های آموزشی متنوع رایگانی در قالب مهارت های زندگی، شهر نشینی و غیره را آغاز کردند که شهروندان با هر ذائقه می توانند از این کلاس ها بهره مند شوند.

وی افزود: همچنین برای والدین و مادرانی که فرزندان خود را برای حضور در کلاس های آموزشی مشایعت می کنند کلاس هایی همزمان با آموزش فرزندان شان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی در راستای شناخت هرچه بیشتر خانواده از آسیب های اجتماعی و جلوگیری از بروز آن، فرزند آوری و حقوقی برگزار می شود که والدین می توانند از آن بهره بگیرند.

مولایی با تاکید بر اهمیت ترویج بازی های بومی در راستای افزایش نشاط اجتماعی و فردی، عنوان کرد: ترویج بازی های بومی و محله از دیگر برنامه های اوقات فراغت در تابستان است که اجرای آن نیز آغاز شده است. به طور کلی برنامه های تابستان با ۳محور آموزشی، انگیزشی و ایجاد همدلی و همبستگی برگزار می شود که اجرای برخی از این برنامه ها صرفا به تابستان معطوف نمی شود و در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تقویت برنامه های معاونت اجتماعی شهرداری پاکدشت، خاطرنشان کرد: به زودی ۲مرکز سرای بانوان و مرکز ‌کارآفرینی رشد و مدیریت شهری در راستای ارتقا و حمایت هر چه بیشتر از مشاعل خانگی و زنان سرپرست خانواده افتتاح می شود.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.