تهران- ایرنا- کاروان ورزشی آمریکا و چین در صدر مدال‌آورترین کشورهای جهان و آسیا قرار دارند.

به گزارش ظهر جمعه ایرنا، بازی‌های المپیک پاریس از ۵ تا ۲۱ مرداد امسال در شرایطی برگزار می‌شود که طی آن نمایندگان کشورهای مختلف برای اثبات شایستگی‌های خود به میدان می‌روند.

با هم مروری خواهیم داشت بر برخی از اطلاعات این دوره از بازی‌ها و اینکه چند ورزشکار در پاریس به میدان می‌روند و یا کدام کشور، بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده‌ است.

بر اساس اطلاعات، ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان (به همراه تیم پناهندگان) در المپیک ۲۰۲۴ به میدان خواهند رفت تا از بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را رونمایی کنند. این برای نخستین‌بار است که مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در بیرون از یک ورزشگاه و در کنار رودخانه سن برگزار می‌شود.

از زمان برگزاری بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تا امروز، تعداد کل ورزشکاران شرکت کننده در این رویداد همواره عددی بین ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ ورزشکار بوده و با این حساب این رکورد در بازی‌های پاریس شکسته نخواهد شد.

کاروان ورزشی آمریکا بیشترین تعداد نفرات را به خود اختصاص داده است. یانکی‌ها با ۶۵۳ شرکت کننده راهی پاریس می‌شوند و این در حالی است که میزبان در این دوره از بازی‌ها با ۶۲۲ نماینده به میدان می‌آید. سومین کاروان از نظر تعداد ورزشکار به ژاپنی‌ها باز می‌گردد که با مجموع ۴۴۷ نفر راهی فرانسه شده‌اند.

در تمام ادوار بازی‌های المپیک کاروان ورزشی آمریکا بیشترین تعداد مدال‌های کسب شده را به خود اختصاص داده است. آنها ۲ هزار و ۶۵۵ مدال شامل ۱۰۷۰ طلا، ۸۴۷ نقره و ۷۴۴ برنز را به نام خود ثبت کرده‌اند تا از این بابت رکوردار باشند. در بین تیم‌های آسیایی نیز چین بالاتر از سایر کشورهای قاره کهن دیده می‌شود.

ایران در ادوار مختلف این بازی‌ها و در دوره‌هایی که حضور داشته است، ۲۴ طلا، ۲۳ نقره و ۲۹ برنز به دست آورده است و در مجموع با ۷۶ مدال نام خود را در بین تیم‌های مدال‌آور این رقابت‌ها ثبت کند.