بجنورد-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: امسال۱۰ موکب استان برای خدمات رسانی زائران اربعین در عراق برپا می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی حسن ناهیدی روز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات حداکثری به زائران اربعین و تسهیل سفر با فراهم سازی زیرساخت ها اندیشیده شود.

وی اربعین را میراث درخشان عاشورا نامید و افزود: نیازمند شناخت و درک عمیق این مکتب هستیم و باید نکات عبرت آموز آن را دریابیم و از این واقعه بهره برداری فرهنگی و معنوی کرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: مردم آموزش‌های لازم را برای مقابله با گرمای عراق فرا گیرند و رایزنی‌هایی لازم باید انجام شود تا مردم در مرز حداقل معطلی داشته باشند.

لزوم ثبت نام زائران در سامانه سماح

وی بر لزوم ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح تاکید کرد و افزود: رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی نحوه دریافت گذرنامه، مقررات و قوانین، نحوه بیمه زائران، تحویل ارز و سایر موارد لازم اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.

ناهیدی تصریح کرد: زائران باید با آمادگی کامل در این سفر معنوی شرکت کنند که این مهم باعث می شود تا با مخاطرات کمتری مواجه شوند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد ان در روستاها سکونت دارند.