پنج هزار و ۲۲۰ زائر از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۲۲۰ زائر در قالب ۱۲۵ کاروان زیارتی از ابتدای سالجاری تاکنون به عتبات عالیات اعزام شدند.

محمدباقر قاصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۱۹ کاروان به صورت زمینی و ۶ کاروان هوایی از این استان به عتبات و عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع در سال گذشته ۶ هزار و ۲۶۰ زائر از این استان به عتبات عالیات اعزام شده بودند افزود: شاخص اعزام به عتبات عالیات با توجه به جمعیت سنجیده می شود که در آخرین اعلام سازمان حج و زیارت؛ این استان دارای رتبه پنجم کشور است.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش شمار متقاضیان حضور در اماکن متبرکه نشان از اوج ارادت اهالی مومن و متدین استان خراسان شمالی به ائمه اطهار (ع) است، گفت: این کاروان ها به نجف، کربلا، سامرا و کاظمین برای زیارت قبور مشرف شدند و مدت اقامت آنان در این سفر ۶ و هفت روزه بوده است.

وی دلیل استقبال اعزام به سفرهای زیارتی را ایجاد شرکت های مجری دانست و بیان کرد: ۲ شرکت مجری از سال گذشته در این استان ایجاد شد که تمام هماهنگی های لازم را در خصوص هتل، حمل و نقل و ارایه خدمات را بر عهده دارد که این مهم باعث استقبال زائر از این خطه به عتبات عالیات شده است.

قاصری میانگین هزینه سفر عتبات عالیات را ۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به خدمات و درجه هتل ها و مدت اقامت از زائران هزینه دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی اعزام های این استان از مرز مهران بوده است افزود: سفر ۱۹۵ نفر از زائران هوایی و مابقی زمینی بوده است.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات رفاهی زائران در عراق به صورت روزانه رصد خواهد شد و اتوبوس ها و هتل ها بررسی می شود تا برای زائران مشکلی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آمار اعزامی زائران به صورت ساماندهی شده امسال بیش از ۲۳ هزا نفر نیز از شهروندان این استان در اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کردند.

قاصری گفت: تعداد دفاتر زیارتی استان ۲۴ مورد است که از ابتدای پیش ثبت نام زائران همکاری لازم را داشته اند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha