کرمانشاه - ایرنا - یازدهمین مرکز درمانی تامین اجتماعی استان کرمانشاه در شهرستان صحنه در شرق استان روز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور مدیران و جمعی از مردم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در آیین افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی صحنه، گفت: درمانگاه استیجاری تامین اجتماعی شهرستان صحنه به عنوان یازدهمین مرکز درمانی تامین اجتماعی استان کرمانشاه امروز در حالی به بهره‌برداری رسید که برای آن ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ساخت درمانگاه ملکی این شهرستان هم در دستور کار است.

میثم حجتی‌پور از راه اندازی درمانگاه های کنگاور و هرسین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: هم اکنون ۲ بیمارستان شهدا و حضرت معصومه (س) و ۲ کلینیک مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در شهر کرمانشاه فعالیت است و درمانگاه‌های این مدیریت در شهرستان‌های اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود، بیستون و صحنه هم به مردم خدمات درمانی ارائه می دهند.

وی با اشاره به روند ساخت بزرگترین اورژانس درمان تامین اجتماعی کشور در بیمارستان شهدای کرمانشاه خاطرنشان کرد: این طرح با سه هزار و ۲۰۰ متر مساحت با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی مراحل پایانی خود را طی می کند و تلاش می شود این طرح تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه ساخت ال دی آر (زایشگاه مدرن و پیشرفته) با اتاق های اختصاصی، توسعه بخش مراقب های ویژه نوزادان در بیمارستان حضرت معصومه (س) (که حدود یک سوم موالید استان در آن انجام می شود) و هتلینگ بیمارستان‌های این مدیریت را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در سالهای اخیر دانست.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ رتبه برتر را در بین مدیریت های درمان تامین اجتماعی کشور را از آن خود کرد و در سال ۱۴۰۲ هم رتبه اول رضایتمندی در بخش بستری بیماران را کسب کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲ هزار و ۵۹۷ روستا، ۳۵ شهر، یک هزار و ۷۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۸۸۳ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

اکنون در مجموع ۸۲۰ هزار بیمه شده اصلی، مستمری بگیر و افراد زیرپوشش تکفل آنها از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.