۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
کد خبر: 83394930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ درمانگاه تامین اجتماعی در جوانرود و پاوه افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از افتتاح ۲ درمانگاه در شهرهای پاوه و جوانرود با سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم حجتی پور روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در سرسرای مدیریت درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه تمام نیروهای پرستاری و پزشکی و خدماتی این ۲ درمانگاه سال گذشته استخدام و آماده به کار هستند، افزود: درمانگاه تأمین اجتماعی شهر جوانرود با زیربنای ۸۰۰ متر در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر است.

وی با بیان اینکه تاکنون تأمین اجتماعی استان ۲ میلیارد تومان برای تجهیزات پزشکی و تعمیر و مرمت این درمانگاه هزینه کرده اظهار داشت: این سازمان به منظور ارائه خدمات درمانی سریع‌تر به مردم شهرستان جوانرود این درمانگاه را اجاره کرده است و ملکی نیست و ساخت درمانگاه ملکی در این شهرستان در برنامه‌های تأمین اجتماعی هست.

حجتی پور در ادامه بیان داشت: درمانگاه تأمین اجتماعی شهر پاوه با ۷۰۰ متر زیر بنا، به صورت اجاره‌ای است و تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای نصب تجهیزات پزشکی آن هزینه شده است.

مرکز تصویر برداری تمام دیجیتال در بیمارستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه راه اندازی می‌شود

او در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی بخش تصویربرداری تمام دیجیتال بیمارستان حضرت معصومه (س) تامین اجتماعی خبر داد و گفت: برای راه اندازی این مرکز تصویربرداری تمام دیجیتال با دستگاه به روز مدرن ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان هزینه شده که با سفر رئیس سازمان تأمین اجتماعی به استان افتتاح خواهد شد.

حجتی پور بیمارستان حضرت معصومه (س) را یک برند کشوری دانست و گفت: این بیمارستان براساس استانداردهای مدرن درمان ساخته و اداره می‌شود و در سال گذشته در کشور به عنوان بیمارستان برتر سبز معرفی شد.

وی اضافه کرد: بیمارستان حضرت معصومه (س) بیشتر به بخش زنان و اطفا خدمات می‌دهد و یک سوم مولد استان کرمانشاه در این بیمارستان است.

اورژانس بیمارستان شهدا توسعه می‌یابد

مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی کرمانشاه یکی دیگر از پروژه‌های تأمین اجتماعی در سال جاری را توسعه اورژانس بیمارستان شهدا دانست و گفت: ۶ پروژه در دست اقدام داریم که یکی از آنها توسعه اورژانس بیمارستان شهدا با توجه به مرکزیت درمان غرب کشور و حجم زیاد مراجعه کنندگان است.

حجتی پور در ادامه ابراز امیدواری کرد ظرف ۲ سال آینده طرح توسعه اورژانس این بیمارستان به بهره برداری برسد و نوسانات قیمت کالا مانع از اجرای آن نشود.

وی از دیگر از اقدام های تأمین اجتماعی کرمانشاه در سال جاری را پذیرش دانشجوی پرستاری و آزمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی برای تأمین نیروی مراکز درمانی استان اعلام کرد.

۷۵۰ هزار کرمانشاهی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۷۵۰ هزار کرمانشاهی یعنی ۳۶ درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و این سازمان در شهر کرمانشاه ۲ درمانگاه شبانه روزی، ۲ بیمارستان؛ در شهرهای اسلامآباد غرب، بیستون و سنقر هر کدام یک درمانگاه دارد و روزهای آینده ۲ درمانگاه هم در شهرهای پاوه و جوانرود افتتاح خواهند شد.

وی در ادامه بیان داشت: در سال ۹۷؛ هشت درصد تخت‌های بیمارستانی و به همین میزان تعداد بیماران بستری مراکز درمانی تأمین اجتماعی افزایش یافته است و همچنین چهار درصد عمل جراحی و ۲ درصد مراجعه کنندگان سرپایی مراکز درمانی تأمین اجتماعی کرمانشاه نسبت به مشابه سال ۹۶ افزایش یافته است.

بیمه شدگان تأمین اجتماعی با کد ملی می‌توانند خدمات درمانی بگیرند

حجتی پور در ادامه سازمان بیمه تأمین اجتماعی را پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی در کشور دانست و گفت: تمام افراد زیرپوشش این بیمه با مراجعه به مراکز بیمه و گفتن کد ملی می‌توانند خدمات درمانی طبق تعرفه این سازمان را دریافت کنند و تاکنون ۷۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است.

به گفته وی، در استان ۲۰ هزار پرونده تأمین اجتماعی بیماران مزمن وجود دارد که ماهیانه به طور منظم دارو و و خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند.

او در ادامه تامین کمبود اقلام دارو با دفترچه تأمین اجتماعی را تکذیب و اظهار داشت: برخی از داروها مانند ویتامین‌ها شامل بیمه نمی‌شوند و برخی داروها فقط شامل حال بیماران بستری شده بیمارستان‌ها می‌شود.

حجتی پور در ادامه در خصوص لغو قرارداد برخی بیمارستان‌های خصوصی با بیمه تأمین اجتماعی به دلیل مطالبات گفت: این مطالبات تقریباً تصفیه شده است و بزودی این قراردادها دوباره منعقد می‌شود.

وی در ادامه به بیمه شدگان گفت: تعرفه درمانی بیمه تأمین اجتماعی به مراکز درمانی که قرارداد آنها لغو شده با آوردن پرونده درمان و هزینه آن به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

۳۲۰۹/‏۸۰۶۶‬