کنگاور - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه در شرق استان کرمانشاه، از وارد مدار شدن مجدد چاه مجتمع ۹ روستایی «علی‌گرزان» از توابع این شهرستان و چاه تأمین آب شرب شهر صحنه و روستای عباس‌آباد خبر داد.

بهروز چراغی‌افضل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی اعلام کم‌فشاری و قطعی آب در مناطق مرتفع روستاهای مجتمع علی‌گرزان، بر اساس بازدید و بررسی‌های انجام شده توسط واحد بهره‌برداری مشخص شد که چاه شماره ۲ این مجتمع به علت نقص فنی خاموش و فاقد آب‌دهی شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته الکتروموتور شناور ۶۲.۵ کیلووات و پمپ شناور ۳۴۵.۵ نصب و چاه مجدداً در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته مدیر امور آبفای شهرستان صحنه، با انجام این عملیات، آب مجتمع سه هزار و ۸۰۰ خانواری علی‌گرزان از توابع بخش مرکزی شهرستان صحنه که شامل ۹ روستا و ۹۵۰ مشترک است، مجدداً پایدار شد.

چراغی‌افضل در ادامه با اشاره به تعویض الکتروپمپ شناور چاه شماره هفت که تأمین کننده آب شرب شهر صحنه و روستای عباس‌آباد در بخش مرکزی است، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که الکتروپمپ شناور این چاه نیز دچار سوختگی شده و با همکاری و مساعدت معاونت بهره‌برداری، بلافاصله شناور و دیگر ملزومات مورد نیاز جهت راه‌اندازی مجدد این چاه تهیه و بر روی آن نصب شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی مدیرعامل، معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و مجموعه همکاران خود در آبفا استان، از مشترکان درخواست کرد؛ در این فصل گرم، با توجه به تنش آبی و کمبود آب شرب، با اصلاح الگوی مصرف، شرکت آب‌ و فاضلاب را در انجام خدمات محوله یاری‌ نمایند.

شهرستان صحنه با جمعیتی بیش از ۷۵ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.