یزد- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: همه بهره برداران و مردم هرگونه تخلف در حوزه آبی استان را در سامانه پیشگام به شماره ۳۱۰۷۷ گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، " جواد محجوبی " روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان خاتم افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران با آگاه سازی جامعه و اطلاع رسانی به موقع و درست نقش مهمی در مدیریت مصرف آب ایفا می‌کنند.

وی به اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مصرف درست آب به خصوص با توجه به شرایط اقلیمی استان و مناطق تابعه اشاره کرد و گفت: نقش خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در نحوه مدیریت مصرف آب بسیار نقشی حساس و تعیین کننده است.

این مسئول اظهار کرد: کشاورزان، بهره‌برداران و مردم با مصرف صحیح آب این سرمایه بزرگ را برای نسل‌های آینده حفظ خواهند کرد و باید عموم شهروندان در هر کجای این استان کویری که زندگی می‌کنند بیش از همیشه به خصوص در تابستان قدر آب را بدانند.

محجوبی بیان کرد: انتقال آب کشاورزی به سایر اراضی ممنوع است و در صورت مشاهده طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود و باید مردم در صورت مشاهده این نوع تخلف حتما در اسرع وقت موارد را دقیق برای بررسی و اقدام اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد: با برگزاری رویدادهای آبی در مناطق مختلف استان و همچنین نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان‌ها در راستای شفاف سازی و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌ها در حوزه منابع آب استان در دستور کار قرار دارد.

خاتم در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.