۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 945
کد خبر: 83898898
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اسکو: خبرنگاران نقش مهمی در مدیریت کرونا دارند

تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه کار خبرنگاری مدیریت اقتضائات زمان و مکان است، گفت: خبرنگاران نقش مهمی در مدیریت کرونا دارند.

بابک رضی‌منش روز پنجشنبه در آیین تجلیل از مقام خبرنگار شهرستان اسکو اظهار کرد: در شرایط بسیار حساسی از زمان قرار داریم که پاندومی بیماری کرونا آن را حساس تر کرده و آسیب فراوانی به اقتصاد در حوزه‌های مختلف وارد کرده است بر این اساس پیچیدگی‌های موجود اقتصادی تصمیم‌گیری‌های سختی را می‌طلبید، اما با قدرت این مشکل را مدیریت کردیم.  

وی افزود: به نظر می‌رسد که باید آمادگی لازم را برای مباحث پساکرونا داشته باشیم، تحقیقات خوبی در این زمینه صورت گرفته و اصحاب رسانه باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند، به ویژه به موضوع کاهش سرمایه اجتماعی، افسردگی و بحران‌های روانی پرداخته شود.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در این خصوص گفت: فضای مجازی که به عنوان یک تهدید در نظر گرفته می‌شد، نقش مثبتی در این زمینه ایفا کرد و فعالیت‌های آنلاین جایگاه خاصی یافت و فعالان رسانه‌ای فضای مجازی به خوبی به دولت کمک کردند.

رضی منش گفت: در شهرستان اسکو با کمک اصحاب رسانه به خوبی کرونا و مشکلات آن را مدیریت کردیم، پویش‌هایی که برگزار شد، به ویژه موضوع مواسات و هم‌دلی حاصل زحمات و همکاری رسانه ها است.

وی تاکید کرد: اگر رسالت خبرنگاری در خدمت توسعه باشد، بسیار ارزشمند است و این هم‌دلی و هم‌صدایی تداوم می یابد.

خبرنگاری و اطلاع‌رسانی یک رسالت است

امام جمعه اسکو نیز در این مراسم گفت: خبرنگاری و اطلاع‌رسانی یک رسالت بوده و هر کس به این رسالت عمل کند قابل تقدیر است.

حجت الاسلام مرادپور رسالت عظیم خبرنگاری را اطلاع‌رسانی درست و دقیق دانست و افزود: صرف به دست گرفتن قلم نمی‌تواند شان خبرنگاری ایجاد کند؛ چرا که در اسلام خبر بسیار مهم است و بزرگترین خبرنگاران مراجع تقلید هستند که بدون این که تحریفی در خبر بدهند آن را نقل می‌کنند چون اگر تحریفی در این اخبار ایجاد کنند، جامعه دچار انحراف خواهد شد. بنابراین، اولین مسئله در خبررسانی، رساندن صحیح و درست خبر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در عبور از مشکلات کرونا دارند و در کنار آن با امیدبخشی تحلیل‌های درست ارائه و افق‌های بلندمدت را ترسیم کنند.

رسانه ها در توسعه و همدلی جامعه نقش ایفا می کنند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو نیز در این مراسم گزارشی از وضع فعالیت‌های رسانه‌ای در شهرستان ارایه کرد و با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جهانی، عملکرد رسانه‌ها و خبرنگاران شهرستان در این خصوص را شایسته‌ تقدیر دانست. 

محمدعلی قلی‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه خبرنگاران و رسانه‌های شهرستان عملکرد موفقی در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان داشته‌اند و مدیریت شهرستان به‌ویژه در کمیته‌ اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا از تمام عوامل رسانه‌ای و خبری در این زمینه تقدیر می‌کند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این برنامه را تجلیل نمادین از فعالان خبری و رسانه‌ای در شهرستان اعلام و از خبرنگاران حاضر در این مراسم درخواست کرد همان گونه که تا کنون با اطلاع‌رسانی درست و دقیق موجبات رشد و شکوفایی شهرستان را فراهم ساخته و به حفظ وحدت و هم‌دلی در شهرستان کمک کنند.

قلی زاده با اشاره به اهمیت شبکه های اجتماعی و تاثیر گذاری آن به خصوص در حوزه شهروندی اهتمام جدی فعالان این عرصه به برپایی پویش های مختلف در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: باید برای پشتیبانی از این فعالان آموزش و قوانین حقوقی لازم وضع شود.

وی گفت: این مهم برای اهالی مطبوعات با وجود قانون مطبوعات مرتفع شده اما در حوزه فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی ضرورت بازنگری را ضروری می کند.

در ادامه خبرنگاران حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در موضوع‌های مختلف پرداخته و خواستار مشارکت و مساعدت مجموعه‌ی مدیریتی شهرستان در اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق و آگاهی‌رسانی به جامعه شدند.

در این مراسم با اهدای هدایایی از فعالان عرصه‌ خبرنگاری و اطلاع‌رسانی در شهرستان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha