بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با پرداخت تسهیلات از ابتدای سالجاری تاکنون یکهزار شغل ایجاد کرد.

سرهنگ مجتبی مداحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در این مدت یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان ایجاد کسب و کارهای کوچک و طرح های اشتغالزایی پرداخت کرد.

به گفته وی؛ در طرح های اشتغال زایی و کسب و کارهای خرد به ازای هر فقره وام یک شغل ایجاد خواهد شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: این طرح ها بیشتر در زمینه ها کشاورزی، دامپروری، صنعت و صنایع تبدیلی است.

وی بر رفع بیکاری تاکید کرد و افزود: افراد متقاضی ایجاد کسب و کارهای کوچک و خوداشتغالی به بسیج سازندگی نواحی مقاومت مراجعه و تسهیلات اشتغال و اقتصاد مقاومتی دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعتی یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان های حمایتی قرار دارند و جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در مناطق حاشیه شهرهای استان سکونت دارند که نیازمند حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف از جمله معیشت هستند.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی دارد که در بخش های مختلف در طول سال و به مناسبت های مختلف به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه ها برای خدمت رسانی اعزام خواهند شد.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.