ارومیه- ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۲ هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، تولید و زنان در استان هستند که در قالب ۲۶۰ تعاونی فعالیت می‌کنند.

میرجمال ساداتی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۳۳۲ هزار و ۳۵۸ نفر عضو ۱۲۵ شرکت تعاونی روستایی، ۳۹ هزار و ۹۷۷ نفر عضو ۷۳ شرکت تعاونی کشاورزی، ۷۱۶ نفر عضو هشت شرکت تعاونی زنان و ۵۹ هزار و ۵۳۴ نفر عضو ۵۴ شرکت تعاونی تولید هستند.

وی با اشاره به اینکه یک شرکت سهامی زراعی نیز با ۷۸۰ بهره بردار و در قالب ۹۸۰ هکتار اراضی تحت پوشش در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد، ادامه داد: تحت عنوان سه اتحادیه تعاون روستایی، کشاورزی و تولید نیز در استان ۲۴ اتحادیه فعال هستند که ۱۸ مورد اتحادیه تعاونی روستایی، پنج مورد اتحادیه تعاونی کشاورزی و یک مورد اتحادیه تعاونی تولید بوده و به ترتیب دارای ۱۶۰، ۵۲ و ۵۴ نفر عضو هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی درباره تشکل‌های کشاورزی استان اظهار کرد: در ساختار جدید نظام صنفی، تعداد ۱۰ اتاق اصناف کشاورزی شهرستان با ۱۷ نفر عضو و ۳۵ اتحادیه صنفی کشاورزی شهرستان با ۱۲۱ هزار نفر عضو، ۱۷ تشکل خبرگان کشاورزی با ۲ هزار و ۶۶۹ نفر عضو و ۹ انجمن کشاورزی با ۱۸۰ نفر عضو در استان فعالیت دارند.

ساداتی با اشاره به سایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت تعاون روستایی آذربایجان غربی اضافه کرد: دارا بودن ۲۸۱ جایگاه سوخت با ۲۳۳ مورد فعال و ۴۸ مورد غیرفعال از امکانات و زیرساخت‌های این شبکه در استان است.

وی با بیان اینکه ۳۰ فروشگاه سموم و ۱۰۸ کارگزاری کود شیمیایی نیز در این راستا فعالیت دارند، ادامه داد: ۶ مرکز جمع آوری شیر نیز در قالب تعاونی روستایی فعالیت دارد.

بیش از ۱۲۹ هزار تن خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی در آذربایجان غربی انجام شد

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی اظهار کرد: تا هفتم مردادماه بیش از ۱۳۸ هزار تن محصولات گندم، کلزا، جو و کاملینا توسط مراکز خرید کشاورزی وابسته به تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده است که از این مقدار ۱۲۹ هزار و ۴۶۸ تن گندم، هفت هزار و ۳۲۵ تن کلزا، یک هزار و ۲۷۰ تن جو و ۲۴ تن کاملینا بوده است.

ساداتی با بیان اینکه ۴۴ مرکز خرید گندم و هشت مرکز خرید کلزا در سطح استان دایر است اضافه کرد: محصولات زراعی گندم، کلزا، جو و کاملینا توسط مراکز وابسته به تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده و در حال حمل هستند.

وی به نقش تعاون روستایی به عنوان بازوی مهم دولت در خریدهای تضمینی و توافقی اشاره کرد و افزود: محصولات کلزا و گندم به صورت تضمینی مباشرتی از کشاورزان خریداری می شود و این امر در راستای افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استانهای پیشتاز در عرصه تولیدات کشاورزی به ویژه گندم و غلات است، خرید این محصولات از تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.