۴۱ هزار تن کود در آذربایجان‌غربی تامین و توزیع شد

ارومیه - ایرنا - مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۱ هزار تن انواع کود شیمیایی آلی و زیستی با مدیریت این نهاد طی یک سال گذشته در استان تهیه و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمال ساداتی نژاد روز شنبه در جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل مرتبط با تشکل‌های بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در یک سال گذشته این نهاد در زمینه‌های مختلف تامین و توزیع انواع کود و سم و نهاده‌های دامی فعال بوده، افزود: در این مدت، هفت هزار و ۷۳۸ تن تولید، فرآوری و توزیع انواع بذر اصلاح شده توسط این تعاونی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، بیش از ۱۴۹ هزار تن بذر، ۴۹ هزار تن انواع سموم شیمیایی تامین و توزیع و سه هزار و ۵۰۰ تن شیر خریداری شده است.

وی اظهار کرد: همچنین تعاونی روستایی آذربایجان‌غربی ۵۵۹ دستگاه انواع ماشین آلات در اختیار دارد که ۴۵۱ مورد آن فعال است.

به گفته مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌غربی، واحدهای تولیدی شبکه این نهاد فعال هستند که شامل واحد گونی بافی در بوکان، تولید ظروف کریستال در خوی، تولید ورق موم در خوی و ۲ واحد جعبه سازی در ارومیه است.

۴۱ هزار تن کود در آذربایجان‌غربی تامین و توزیع شد

ساداتی نژاد گفت: خرید توافقی سیب صنعتی از باغداران به میزان ۱۷ هزار تن، خرید مباشرتی ۸۶ هزار تن گندم از گندم کاران، خرید مباشرتی کلزا از کلزا کاران به میزان سه هزار و ۵۰۰ تن، تامین و توزیع ۳۰۰ تن میوه شب عید، فروش اقلام یارانه‌ای شامل گوشت منجمد مرغی و گاوی، تخم مرغ، برنج هندی و تایلندی و شکر و روغن نباتی به میزان ۶ هزار و ۵۰۰ تن فروش انواع محصولات کشاورزی و دامی به صورت توافقی و توزیع مواد سوختی از قبیل نفت سفید، گازوییل و بنزین در روستاها به میزان ۴۰۰ هزار لیتر، حمل و توزیع آرد خبازی و خام روستایی در سطح روستاها از سایر فعالیت‌های این بخش بوده‌است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی هم در این جلسه با اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در تنظیم و مدیریت بازار، افزود: معتقد هستیم تشکل‌ها و اتحادیه‌ها باید در سیاست‌گذاری و تصمیمات بخش کشاورزی نقش داشته باشند.

خسرو شهبازی گفت: با توجه به اینکه فصل خرید گندم است از تشکل‌ها درخواست می‌شود در خصوص تسهیل در زمینه خرید تضمینی گندم در مراکز خرید دولتی و کمک به جلوگیری از قاچاق محصول به خارج از استان، نقش آفرینی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha