به گزارش خبرنگار ایرنا عطاء اله اکبری روز سه شنبه در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه زابل - زاهدان افزود: در شرایطی که شاهد استقرار موج گرمای کم سابقه ای در منطقه هستیم و رکورد گرمترین نقطه جهان شکسته شده است، فعالیت کارگاه های راهسازی این اداره کل در این مسیر و مسیرهای دیگر از ابتدای سال لحظه ای متوقف نشد تا براساس تعهدی که داده شده امسال این پروژه مهم راه سازی استان به اتمام رسیده و در آرامش و آسایش و ایمنی کاربران جاده ای نقش خود را ایفا کند.
وی ضمن قدردانی از شرکت های راهسازی و کارگرانی که در این شرایط دشوار آب و هوایی با وجود گرمای بی سابقه هوا و توفان شدید گرد غبار جانانه ایثار می کنند، افزود: در تمامی محورهای استان عموما در سه ماه اخیر دمای بالای ۴۵درجه را شاهدیم و همزمان مشکلات تامین آب و یا توفان های شن و ماسه طاقت فرساست.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد دریافت منابع مالی سال ۱۴۰۳ پروژه های راهسازی استان باشیم.
وی تصریح کرد: این اداره کل به سختی در تلاش برای جبران عقب ماندگی های گذشته تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان را در دستورکار دارد، بطوریکه امید می رود در دولت چهاردهم پروژه های راهسازی به عنوان زیربنای توسعه استان با حمایتهای مسوولان استانی و کشوری ۲ تا سه سال آینده به اتمام برسد.
اکبری گفت: همچنین با توجه به تعهد سالجاری این اداره کل مبنی بر بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه و همزمان متصل شدن پنج شهرستان شمالی به مرکز استان در طول پنج ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد عملیات خاک برداری و خاکریزی این پروژه ها که در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب میشود انجام شده و همچنان در شرایط دشوار به دلیل نبود مصالح در منطقه سیستان مصالح و آسفالت این طرح مهم راه سازی استان را از فاصله ۹۰ کیلومتری حمل میکنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون ۲ پروژه مهم و تاثیرگذار در توسعه سیستان و بلوچستان یعنی اتصال بزرگراه زاهدان - بیرجند و زاهدان- بم در کنار سایر پروژه ها مانند خاش - سراوان، زاهدان - میرجاوه، زابل - زهک و گوهر کوه - بزمان در حال فعالیت است.
وی با اشاره به پهناوری استان گفت: با توجه به اقدامات زیرساختی در حوزه ریلی، هوایی، ساخت بزرگراهها و مسکن در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی سکاندار توسعه میان مدت و بلند مدت استان است و هیچ راهی نداریم که به سرعت شبکه ریلی و جاده هایی دوبانده خود را به پاکستان و افغانستان و نیز سه استان مجاور خود متصل کنیم تا ضمن ایفای سهم خود در توسعه استان و شرق کشور بتوانیم ایمنی تردد جاده ایی را افزایش دهیم.