هزار کیلومتر راه روستایی توسط دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان ساخته شد

زاهدان -  ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود یک‌هزار کیلومتر راه روستایی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در سیستان و بلوچستان به غیر از عملیات بهسازی و روکش آسفالت و در واقع به طور متوسط روزی یک کیلومتر راه روستایی در این استان ساخته شده است.

مهرداد بذرپاش روز جمعه در حاشیه عملیات اجرایی ۱۳۳ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز در حوزه بزرگراه بیش از ۳۴۰ کیلومتر عملیات افتتاح بزرگراه در سیستان و بلوچستان انجام شده که بیشترین میزان احداث، تکمیل و بهره برداری بزرگراه‌های استان مربوط به همین سه سال شروع کار دولت مردمی به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: ۱۸۲ کیلومتر باند دوم بزرگراه در پنج مسیر ارتباطی امروز به بهره برداری رسید که ارزش این پروژه حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال است که این رقمی قابل توجه در بهره برداری‌های بزرگراهی محسوب می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای دولت تا به امروز در حوزه بزرگراه بیش از ۳۴۰ کیلومتر عملیات افتتاح بزرگراه انجام شده است تصریح کرد: در گذشته تا ابتدای دولت سیزدهم در مجموع ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده بود.
وی عنوان کرد: بیشترین میزان احداث و بهره برداری از بزرگراه های سیستان و بلوچستان که عدد قابل توجهی نیز به شمار می‌رود مربوط به دولت سیزدهم است.
بذرپاش به بهره برداری از پایانه مرزی میرجاوه و پروژه های حوزه راهداری اشاره کرد و افزود: علاوه بر این در مجموع تاکنون بیش از ۳۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه به بهره برداری می رسد و حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه جدید در بخش راهداری مانند بهسازی محورهای مواصلاتی، احداث پل، ابنیه در این استان آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش جنوبی سیستان و بلوچستان به دنبال ۲ سیلاب اخیری که اتفاق افتاد خسارت های سنگینی به بار آمد به همین دلیل همه در تلاش برای ترمیم خسارت هایی که به محورهای مواصلاتی جنوب استان وارد شده هستیم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکنون عملیات ترمیم محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده به طوریکه پیمان ها بسته و قراردادها منعقد شده تا هر چه سریع تر پل هایی که بر اثر سیلاب دچار آسیب شده اند احداث مجدد شوند.
وی با اشاره به اینکه راه های جنوب سیستان و در سطح دشت بنا شده اند خاطرنشان کرد: با توجه به این جریان با هر بارانی همه مسیر راه ها زیر آب می‌رود بنابراین باید کار به صورت اصولی انجام شود یعنی باید راه ها ارتفاع قابل توجهی نسبت به سطح دشت داشته باشند البته این کار در بلند مدت انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha