تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با استفاده از ظرفیت دانشگاهی می‌توانیم نقشه جامع نخاله های ساختمانی کشور را ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در بیست و نهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند بیان کرد: در ایام شهادت سرورو سالار شهیدان قرار داریم و امیدوارم عزاداری ها قبول حق باشد و همچنین مردم ما عزاداری سید شهدای خدمت حصرت آیت الله رئیسی را پشت سر گذاشتند و همچنین جا دارد انتخاب آقای پزشکیان را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خدمت مردم تبریک بگوییم.

وی افزود: دیروز جشن بزرگ تحلیف را همگی با هم جشن گرفتیم اما دشمن امروز سعی کرد این جشن بزرگ را به کام مردم و محور مقاومت تلخ کند اما دشمن بداند که ما با این اتفاقات از حرکت نمی‌ایستیم.

وی تاکید کرد: میهمان عزیز ما مجاهد فی سبیل الله، اسماعیل هنیه توسط خبیث‌ترین دشمنانمان مورد اصابت قرار گرفت و ما به روح ایشان و تمامی شهدای خدمت درود می فرستیم و امیدواریم با سید شهدای محور مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و سید شهدای اهل خدمت، حضرت آیت الله رئیسی محشور شوند.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: والدین ناخلف این فرزند ناخلف می‌دانند که فرزندشان قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد و امیدواریم در کمترین زمان به اسفل السافلین واصل شوند.

سلاجقه با اشاره به دو دستور کار بیست و نهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور تصریح کرد: دستگاه قضا همیشه در تمامی عرصه ها در کنار محیط‌زیست کشور بود و ما از این حمایت ویژه تقدیر و تشکر میکنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم پیگیر موضوعات محیط زیستی در جزئی ترین جنبه های آن هستند و این تکلیف ما را سنگین می کند، افزود: زباله های ساختمانی امروز چهره شهرها را ناهمگون کرده است و این مساله باید به صورت شایسته برای مردم کشور مدیرت شود.

وی اشاره کرد: چرخه پسماند و نخاله های ساختمانی باید از ابتدا تا انتها مدیریت شود و ما در برخی از نقاط در اطراف شهرها شاهد هستیم که نخاله‌های ساختمانی منجر به دره‌زایی و کوه‌زایی شده است و این انباشت ناخواسته در طبیعت انجام می‌گیرد و خیلی از این انباشت‌ها رانش‌های مصنوعی ایجاد می کند و این اگر مدیریت نشود می تواند بحران ایجاد کند.

سلاجقه اظهار داشت: باید یک کارگروه در برنامه هفتم تشکیل شود و بتوانیم این مساله را مدیریت کنیم. ما از لحاظ علمی می تدانیم و این توانایی را داریم و تنها باید مشوق هایی در این زمینه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه می توانیم با استفاده از ظرفیت دانشگاهی نقشه جامع نخاله های ساختمانی کشور را ایجاد کنیم.

وی از اصحاب رسانه سمن ها و تمامی کسانی که کمک حال محیط زیست کشور بودند تشکر کرد و بهترین ها را برای دولت چهاردهم خواستار شد و افزود: آرزومندیم و با تعاریفی که رهبری معظم از رئیس جمهور محترم دارند قطعا دولت آینده موفق خواهد بود.

سلاجقه عنوان داشت: یکی از خواسته‌های اصلی ما از دولت چهاردهم این است که از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حل مسایل محیط زیست کشور استفاده کند.