بجنورد- ایرنا- مدیر فرودگاه شهدای بجنوردگفت: این فرودگاه در مرکز استان خراسان شمالی مهیای انجام جابجایی زایران اربعین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا -محمد ابراهیم قدمگاهی روز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: با توجه به دوری مسافت این استان تا مرز و نیز عتبات عالیات عراق ، این فرودگاه به عنوان ظرفیتی مناسب ، با بکارگیری ظرفیت‌های موجود شرایط را برای انجام پروازهای فوق‌العاده در ایام اربعین پیش بینی و مهیا کرده است .

وی از اهالی استان که تمایل به این حضور میلیونی داشته و تصمیم دارند با هواپیما مسافرت داشته باشند خواست در سامانه سماح مرز خود را فرودگاه شهدای بجنورد انتخاب کنند.

وی افزود: در پی رایزنی‌ها و جلسات متعدد فنی و کارشناسی و اقداماتی که طی ۲ سال گذشته در راستای تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیز فرودگاه بجنورد صورت گرفت، با مساعدت سازمان هواپیمایی کشوری و پیگیری مقامات ارشد استانی، پرواز اربعین از فرودگاه بجنورد انجام خواهد شد.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد بهای بلیت رفت و برگشت از این فرودگاه به نجف را ۱۲۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به آمادگی فنی و زیرساختی فرودگاه شهدای بجنورد برای تداوم پروازهای عتبات، خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها برای برقراری دائمی پرواز عتبات از فرودگاه بجنورد نیز ادامه دارد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ۲ هزار و ۶۴۷ مسافر در سه ماه سال جاری درفرودگاه بجنورد جابه‌جا شدند این فرودگاه در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، با طول ۴۲۰۰ متر و عرض ۴۵ متر یکی از طولانی‌ترین باندهای فرود کشور است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.