سبزوار - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: آموزش و پرورش شهرستان در ۲ سال اخیر، با وجود کمبود شدید معلم، توانست اوضاع آموزشی را به خوبی مدیریت کند.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی، سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سبزوار اظهار کرد: در شرایطی که مشکلات دیگری نیز دامن‌گیر آموزش و پرورش بود، نگرانی‌ها در خصوص کمبود معلم به ویژه در زمان گشایش مدارس در اول مهر کاهش پیدا کرد که این عملکرد قابل تحسین و قدردانی است.

وی افزود: انتظار آن است که دیگر دستگاه های اجرایی نیز آموزش و پرورش را برای تکمیل طرح ها و آماده‌سازی فضاهای آموزشی برای آغاز سال جدید تحصیلی یاری کنند.

امام جمعه سبزوار و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز در این نشست، دوران کودکی و نوجوانی را مقطعی طلایی و فرصتی بی نظیر از عمر انسان دانست که در صورت فراهم بودن امکانات و شرایط مناسب، می‌تواند مسیر را برای رشد و تعالی فرد هموار سازد.

آیت الله غلامرضا مقیسه افزود: همه ما وظیفه داریم با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و معلمان دلسوز، به حل مسائل و چالش های پیش روی این دستگاه و نیز برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای ارتقای بخش آموزش کمک کنیم تا این حوزه بتواند از نظر علمی و کیفی، نهادی اثرگذار و نقش آفرین در تامین آینده ایران اسلامی باشد.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز با تشکر از اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان، به دلیل همراهی و همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: انتظار داریم همه ادارات و دستگاه‌ها، تعامل و همراهی با آموزش و پرورش را در صدر اولویت های خود قرار دهند.

افزون بر ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ آموزشگاه شهرستان سبزوار تحصیل می‌کنند.