زاهدان - ایرنا - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسالت خبرنگار بسیار سنگین بوده، گفت: امانتداری جزو اصول حرفه‌ای کار خبرنگاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، بیان کرد: رعایت اصول حرفه‌ای در هر کاری ضروری بوده؛ اما در امر اطلاع‌رسانی که با اندیشه مردم سر و کار دارد، بسیار حیاتی است.

وی افزود: خبرنگاران باید به کار و رسالت خود اهمیت و ارزش داده که لازمه تحقق آن نیز مطالعه و تحقیق است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقد پایه اصولی در روند پیشرفت و اصلاح جامعه است، ادامه داد: خبرنگاران باید اخبار خود را به صورت آزادانه، بی طرفانه و منصفانه برای پیشرفت تعالی منطقه و تصمیم گیری درست منتشر کرده تا مخاطب آنها درست در خصوص آنها تصمیم گیری کنند.

وی گفت: خبرنگاران نقش موثری در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آگهی بخشی مردم دارند و در مسائل مختلف بویژه انتخابات، تلخی و شیرینی های کشور همواره با تلاش و همت همراه و هماهنگ بوده که وظیفه خود دانسته از تلاش ها و حضورتان کمال تقدیر را داشته باشیم.

شهریاری گفت: با روی کار آمدن دولت چهاردهم باید برنامه‌های ویژه ای در حوزه بهداشت و درمان اجرا شود تا ضمن حمایت از فعالان حوزه بهداشت و درمان، از مهاجرت این قشر نیز کاسته شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه شیر خشک و دارو مشکلاتی در کشور وجود دارد و با ارز ۴۵ هزار تومانی خرید تجهیزات برای بخش دولتی و بخش خصوصی خیلی دشوار است.