همدان-ایرنا- نماینده مردم اسدآباد و رییس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال جوانان مهم ترین مطالبه مردم از نمایندگان است که این مهم با جذب سرمایه گذار و توسعه صنایع رقم می خورد که به سهم خود با جدیت دنبال آن هستیم.

اکبر رنجبرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ملاقات عمومی در شهرستان اسدآباد تنظیم و مراجعه کنندگان زیادی حضور یافتند و مشکلات و مسایل تعداد قابل توجهی از مردم را شنیدیم که بیشتر آنها مشکل اشتغال فرزندان خود را داشتند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی و اولویت دار شهرستان اسدآباد اشتغال و بکارگیری فرزندان است که برای این منظور توسعه صنایع از جمله شرکت سرمایه گذاری صبا نور اسدآباد در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: صبا نور همان ذوب آهن سابق اسدآباد (غرب کشور) است که هم اینک ۲ کارخانه شامل کنستانتره با تولید سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن و گندله سازی با ۶۰۰ هزار تن در آن فعال است.

رنجبرزاده اظهار کرد: این ۲ کارخانه حدود ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار کرده است و به صورت غیر مستقیم نیز قابل توجهی از افراد مشغول به کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: برای سرعت دادن یکی از راههای مسیر اشتغال، توسعه اقدامات سرمایه گذاری صبا نور است که در این راستا طرح توسعه آن در دستور کار است.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: به همین منظور مدیرعامل این شرکت و معادن فلزات کشور نیز موافق هستند طرح توسعه ذوب آهن با سرعت و دقت انجام شود و کار کارشناسی و مشاوره و جلسات هفتگی آن انجام شده است.

رنجبرزاده افزود: توسعه و اقدامات انجام شده برای این شرکت منجر به اشتغال ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در شهرستان اسدآباد می شود و ما به جد دنبال اجرای این طرح هستیم.

وی اضافه کرد: کارخانه پایین دستی این طرح نیز ساخت گلوله های آهنی ( خرد کردن سنگ آهن در مسیر کنستانتره) است که باید احداث شود و هم اینک مجوز آن اخذ شده است و به سرعت شروع خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلوله آهنی هم اینک از اصفهان و سایر استان ها وارد می شود،ادامه داد: ساخت این طرح به ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و بالای ۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

رنجبرزاده اظهار امیدواری کرد که از ظرفیت های موجود و جذب سرمایه گذاران استان و شهرستانی و ملی برای هموار کردن مسیر اشتغال و فرزندان شهرستان اسدآباد استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از مسیر اشتغال نیز خود اشتغالی است که باید تسهیلات در اختیار افراد قرار گیرد و با همکاری بنیاد برکت و علوی در استان، شهرستان و بانک ها زمینه اشتغال را فراهم کرد و در این راستا با اداره کار تعاون و امور اجتماعی جلساتی برگزار شده که با کمک مجموعه مدیریت استان مشکلات منطقه را به حداقل برسانیم.

شهرستان اسدآباد با ۱۰۷ هزار جمعیت در فاصله ۴۵ کیلومتری همدان قرار دارد.