کرمان - ایرنا - رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: قرارداد معلمان شاغل در مدارس غیردولتی استان همسان سازی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محسن محمدی نژاد روز دوشنبه افزود: معلمان مدارس غیر دولتی کرمان از اول مهرماه بر اساس حقوق اداره کار مزد دریافت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون اداره کار و قانون بیمه، برای هر ساعت کار، باید یک روز بیمه برای معلم حساب شود.

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نیروی بدون گزینش نباید تا پایان مهرماه در مدارس غیردولتی باشد ادامه داد: معلمان و مربیان این مدارس بر اساس تخصص به کار گرفته می شوند.

وی به وجود سه نوع شهریه مصوب، فوق برنامه و هزینه‌های جانبی در مدارس غیردولتی اشاره کرد و اظهار کرد: والدین در مورد قوانین شهریه باید آگاه باشند زیرا در این صورت امکان نقض قانون وجود ندارد.

محمدی نژاد با تاکید بر اینکه شهریه مصوب مدارس غیردولتی بر اساس امکانات و خدمات ارائه شده در مدرسه شکل می گیرد گفت: شهریه این مدارس در شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان مصوب و در آموزش و پرورش شهرستان و منطقه نهایی می‌ شود.

وی بیان کرد: هزینه‌ مطالبه شده توسط مدارس غیردولتی از خانواده ها باید تاییدیه آموزش و پرورش را داشته باشد.

شهریه مدارس غیردولتی کرمان از میانگین کشوری پایین تر است

رییس اداره مدارس غیردولتی استان کرمان افزود: شهریه مدارس غیردولتی کرمان از میانگین کشور پایین‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد از مدارس غیردولتی کشور شهریه ای پایین تر از ٣٠٠ میلیون ریال دریافت می‌ کنند گفت: ۷۰ درصد اینگونه مدارس در کرمان زیر ۲۵۰ میلیون ریال دریافتی دارند.

وی اظهار کرد: شهریه مصوب مدارس غیردولتی بر اساس امکانات و خدمات این مدارس آموزشگاه تصویب می شود.

وی ادامه داد: شهریه این مدارس بعد از تصویب در انجمن اولیا و مربیان مدرسه و در شورای تعیین نرخ شهریه باید مورد تایید قرار گیرد و یا متناسب سازی شود.

وی با تاکید کرد: شهریه فوق برنامه مدارس غیردولتی نباید ۴۰ درصد بیشتر از شهریه مصوب این آموزشگاه ها باشد.

الزام نصب پوستر شهریه در مدارس غیردولتی

وی افزود: موسسان مدارس غیردولتی موظف به نصب پوستر ریز قیمت شهریه در مدارس و در معرض دید عموم هستند.

وی با بیان اینکه شهریه هیچ مدرسه غیر دولتی در استان کرمان بیش از ۴٠۰ میلیون ریال نیست ادامه داد: ۱۶۰ هزار دانش آموز معادل ۲۴ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و ۷۰۰ مرکز علمی و زبان های خارجه در استان کرمان فعال است‌.

درب انتقاد والدین از عملکرد نامناسب مدارس غیردولتی باز است

وی با اعلام شماره ارتباط با کارشناسان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: افراد می توانند شکایات، نظرات و انتقادات خود را از این طریق تماس با شماره‌های ۰۳۴۳۲۲۳۹۱۵۰ و ۳۲۲۳۳۰۲۰ در میان بگذارند.

وی مدارس و موسسات تحت پوشش اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان را شامل مدارس و مراکز غیردولتی، مدارس هیات امنایی، مدارس آموزش از راه دور، مدارس بزرگسال و مدارس اتباع خارجی عنوان کرد.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۲۰۰ مجوز برای تاسیس اینگونه مدارس در استان کرمان صادر شده است.

وی تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی استان کرمان را ۱۶۰ هزار دانش آموز اعلام کرد و گفت: این تعداد معادل ۲۴ درصد کل دانش آموزان استان کرمان است.

وی اظهار کرد: در برخی از شهرستان های استان ۷۵ درصد از دانش آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان ها و تا ۵۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

شناسایی مدیران مدارس غیردولتی با سابقه کمتر سه سال در دست انجام است

محمدی نژاد گفت: شناسایی مدیران مدارس غیردولتی با کمتر از سه سال سابقه در دست انجام است.

وی ادامه داد: این مدیران نیمه دوم شهریور سال جاری در کلاس های چهار روزه ضمن خدمت حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: مدارس غیردولتی با ظرفیت ۲۰۰ دانش آموز باید مربی پرورشی و مشاور داشته باشند.