۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۲
کد خبر: 83073797
T T
۰ نفر
نظام مهندسي استحكام بناي مدارس غيردولتي را تائيد كند

كرمان - ايرنا - سرپرست استانداري كرمان گفت: استحكام بناي مدارس غيردولتي بايد توسط نظام مهندسي مورد تائيد قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، محمدجواد فدائي شبانگاه يكشنبه در چهارمين نشست شوراي آموزش و پرورش استان كرمان افزود: مدارس غيردولتي به منظور اطمينان از استحكام بنا بايد از مهندس پروانه دار نظام مهندسي مجوز گرفته و آن را به تائيد نظام مهندسي برسانند.
وي ادامه داد: آموزش و پرورش بايد ضوابط مربوط به معابر و ترافيك را نيز براي احداث مدارس غيردولتي رعايت كند.
فدائي در ادامه اجراي طرح آموزش مهارت هاي زندگي قبل از ازدواج به دانش آموزان دختر را طرحي خوب ارزيابي كرد و گفت: اين طرح در شوراي آموزش و پرورش مورد تصويب قرار گرفت و بعد از آن نيز بايد در كارگروه اجتماعي نيز تصويب و در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان نيز منابع مالي آن مشخص شود.
وي عنوان كرد: در اين نشست مقرر شد شوراهاي آموزش و پرورش شهرستان ها براي هزينه پيش دبستاني هاي دولتي بين صفر تا 15 درصد افزايش را تصويب كنند.
سرپرست استانداري كرمان گفت: در شوراي آموزش و پرورش بايد روي مباحث اصلي آموزش و پرورش بحث شود و بيشتر بدانيم كه انتظار ما از آموزش و پرورش چيست و تا چه ميزان توانسته ايم اين انتظارات را اجرايي كنيم.
وي بر تشكيل كميسيون هاي تخصصي براي بررسي بحث هاي مربوط به آموزش و پرورش تاكيد كرد و گفت: با تشكيل كميسيون هاي تخصصي، مسائل جزئي در اين كميسيون ها بررسي و در شوراي آموزش و پرروش به مباحث كلي و كلان رسيدگي مي شود.
3029/7440