زاهدان- ایرنا-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت : برای نخستین بار ناوگان اتوبوسی زوار پاکستانی اربعین حسینی در قالب ۶ دستگاه از پایانه مرز ریمدان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش ایرنا-گذرگاه مرزی ریمدان (مرز ریمدان-گبد) یک گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان در شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و با چابهار ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در بازدید از عملیات خدمات رسانی در پایانه مرزی ریمدان به زوار پاکستانی افزود: با تلاش‌ و پیگیری‌های مستمر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری سیستان و بلوچستان، این اتفاق مهم در حوزه تردد زوار اربعین رقم خورد و تاکنون ۶ دستگاه اتوبوس از ناوگان زوار پاکستانی از طریق مرز ریمدان وارد کشور شده است و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در روزهای آینده افزایش یابد.
وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با تمام توان در تلاش است تا با فراهم آوردن تمامی امکانات و تسهیلات لازم، پذیرای شایسته زوار پاکستانی باشد؛از جمله این اقدامات می‌توان به نظارت بر وضعیت راه‌ها، تأمین سوخت و استقرار اکیپ‌های راهداری در مسیرهای تردد اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین تأکید کرد و تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زوار در مسیر بازگشت نیز اندیشیده شده و در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا قدم گذاشتن در مسیر پیاده‌روی اربعین و زیارت کربلا کاری ساده نیست اما با دو پای عشق و معرفت به حسین (ع) شدنی است و به قولی کاری است که از دل برمی‌آید و در این میان خدمت‌رسانی به خیل عاشقان اباعبدالله نیز عشقی هم‌سنگ آن می‌طلبد.

پیاده روی اربعین یعنی وصال عاشق و معشوق و خوشا به حال آنان که در این سختی به وصال معشوق می‌رسند و می‌توانند با عشق بر خاک او بوسه زنند و در پیشگاه ضریحش اشک ارادت بریزند.

سالهاست که دل‌های عاشق به ویژه زوار کشور دوست و همسایه پاکستان سردار سر به دار کربلا در چهلمین روز شهادت مظلومانه آن حضرت، برای پابوسی آن بزرگوار عزم جزم کرده و دل به دریا می‌زنند تا بار دیگر ارادت و عشق بی چشمداشت خود را در پیوندی دلی با خاک پاکش ثابت کنند.

در سیستان و بلوچستان همه پای کارند تا به وسع خود به امام حسین (ع) و زائران پاکستانی که قصد سفر به کربلای معلا و زیارت قبر آقا را دارند خدمت کنند، در این میان نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با تمام توان و بدون احساس خستگی و با هدف و نیت قرب خداوند آمده‌اند تا بار دیگر در صحنه خدمت سنگ تمام بگذارند و بهترین شرایط را برای پذیرش زوار فراهم کنند.

با وجود تازه تاسیس بودن پایانه مرزی ریمدان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان اقدامات ارزشمندی عمرانی برای پذیرش زوار خارجی در این پایانه انجام داده که ساخت و نصب سایبان، سرویس‌های بهداشتی، نصب مخازن تامین آب بهداشتی، راه اندازی لاین‌ها و گیت گذرنامه و تعبیه مکان‌های مناسب برای استقرار دستگاه‌های امنیتی و گمرک از شاخص‌ترین آنها به شمار می‌رود.

همچنین تدابیر لازم برای جابه‌جایی مطلوب زائران از پایانه مرزی ریمدان به سمت استان کرمان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان از طریق هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل مسافر انجام شده که همه این اقدامات حاکی از مهیا بودن شرایط برای پذیرش زوار پاکستانی دارد.