شیراز - ایرنا - رقابت‌های نهمین دوره جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس همزمان با سراسر کشور آغاز شد و بازیکنان این استان مسابقات خود را در بخش حضوری آغاز کردند.

دبیر اجرایی جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس، سه‌شنبه در حاشیه این رقابت ها به خبرنگار ایرناگفت: این دوره‌ از رقابت‌ها، شامل بازی‌های موبایلی ایرانی و فیفا ۲۴ است که به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود.

محمدباقر خدادوست با بیان اینکه بازی‌های ایرانی به صورت آنلاین و بازی‌های فیفا و کوییز به صورت حضوری برگزار می‌شود، اعلام کرد: ۴۰۶ نفر در استان فارس برای شرکت در بازی فیفا نام‌نویسی کردند و این استان پس از تهران بیشترین شرکت کنندگان را در این جام دارد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان تا مرحله نیمه نهایی به صورت ۲ به ۲ و حذفی با یکدیگر رقابت می‌کنند و در آن مرحله نیز بهترین نتیجه از سه بازی ملاک صعود بازیکنان به فینال خواهد بود.

خدادوست افزود: فینالیست‌های بخش حضوری نهمین جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس چهارشنبه مشخص می شوند و هشت برگزیده به مسابقات کشوری راه‌ می‌یابند.

دبیر اجرایی جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس اظهار کرد: امروزه بازی کامپیوتری عملا بخشی از زندگی جوانان ونوجوانان را پر کرده و ما موظف به پشتیبانی از این بازیها هستیم؛ علاوه بر این، بازی‌های کامپیوتری در آینده به مسابقات المپیک راه‌ می‌یابند و این مسابقات راهی مناسب برای استعدادیابی و در نتیجه افتخارآفرینی در این عرصه است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها، قرار است از مهر یا آبان‌ماه ۱۴۰۳ لیگ بازی‌ها ویدئویی کشور آغاز شود تا بازیکنان به طور مداوم رقابت داشته باشند.