مدیرکل ارشاد فارس: سیاستگذاران فرهنگی نسبت به بازی‌های ویدئویی منفعل نیستند

شیراز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه میلیون‌ها گیمر در کشور وجود دارد، گفت: با یک مساله فرهنگی مواجه هستیم و سیاستگذار فرهنگی نمی‌تواند در این زمینه منفعلانه عمل کند.

حمیدرضا قانعی روز شنبه در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس، در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: یکی از راه‌های ورود مسئولان فرهنگی در این زمینه برگزاری جشنواره‌ها و تورنمنت‌ها است.

وی افزود: دستگاه فرهنگی، با برپایی این رویدادها، ضمن کسب شناخت از فضای موجود جامعه، با ایجاد هیجان و شور و نشاط در میان جوانان ونوجوانان، نشان می‌دهد که نسبت به این مساله بی‌تفاوت نیست.

قانعی اضافه کرد: سیاستگذار فرهنگی، در گام بعد نیز می‌کوشد تا ذائقه مخاطب را نسبت به بازی‌ها و رویدادهای دقیق‌تر ارتقا دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه نمی‌توان نسبت به بازیهای ویدئویی بی‌تفاوت بود، ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکالیف ۲ سویه‌ای در این زمینه به عهده دارد، یکی اینکه در کنار گیمرها قرار گیرد و زمینه حضور فعالانه آنها را در عرصه بین المللی و کسب درآمد فراهم کند و دوم اینکه به ارتقای سواد خانواده‌ها درباره این دسته از بازی‌ها کمک کند.

وی گفت: هرچقدر اطلاعات خانواده‌ها در زمینه بازی‌های ویدئویی افزایش پیدا کند و داده‌های بیشتری داشته باشند، از آن آسیب کمتری می‌بینند.

قانعی با بیان اینکه امروز چه بخواهیم و چه نه، نوجوانان درگیر بازی‌های ویدئویی هستند، اظهار کرد: بازیهای ویدئویی گردش مالی بالایی نیز در سطح دنیا دارند و ایران نیز حوزه سیاستگذاری فرهنگی فعالانه وارد این عرصه شده است تا برای مشکلات این حوزه راه حل پیدا کند و برای ارتقا و رشد این گونه بازیها نیز برنامه ریزی کند.

قانعی گفت: می‌توان برای برگزاری جام بازی‌های ویدئویی به شکل فصلی در فارس برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل ارشاد فارس: سیاستگذاران فرهنگی نسبت به بازی‌های ویدئویی منفعل نیستند

به گزارش ایرنا، در پایان سه روز رقابت میان ۴۰۲ گیمر در بخش حضوری جام بازیهای ویدئویی ایران در فارس، پوریا سعادت نفر، محمد رضا جوانمردی و امیر رضا ایمانی به عنوان برگزیده‌های اول تا سوم فارس معرفی شدند.

نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، شامل بازی‌های موبایلی ایرانی و فیفا ۲۴ تابستان ۱۴۰۳ همزمان در استان فارس و سراسر کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha