پردیس- ایرنا- بخشدار مرکزی پردیس گفت: فاضلاب ساختمان های فازهای شهر پردیس ، آب قناتهای روستای باغکمش را آلوده کرده است.

به گزارش ایرنا، بابک رهنما روزچهارشنبه به خبرنگاران گفت: سال گذشته اعتباری در حدود ۲ میلیارد تومان صرف هزینه بهسازی قنات روستای باغکمش با دبی آب سه برابرشد و با آزمایشهای انجام شده مشخص شد که آب به دلیل ورود فاضلاب آلودگی میکروبی دارد.

وی ادامه داد: فاضلاب از وسط روستا می گذرد و اراضی کشاورزی آلوده می شوند و از سوی دیگر با وجود بارانداز زباله در نزدیکی روستا، مشکل جاری شدن شیرابه زباله با بوی بد و آلودگی زیست محیطی داریم.

بخشدارمرکزی پردیس افزود: روستای باغکمش در معرض آلودگی فاضلاب شهر پردیس قرار دارد و این مشکلات با بارگذاری جمعیت در فازهای جدید چند برابر می شود.

بارگذاری جمعیتی در فاز ۱۲ به روستای واصفجان آسیب می زند

رهنما توضیح داد: درحال حاضر در روستاهای بخش مرکزی مشکل آب و برق و گازداریم و بارگذاری جمعیتی در فاز۱۲ پردیس که در کنار روستای قدیمی وبا قدمت بالای واصفجان در حال ساخت است قطعا مشکلات زیادی را به ساکنان این روستا برای انشعابات و فاضلاب تحمیل می کند.

وی افزود: شرکت عمران برای دسترسی جاده ای اقداماتی انجام داده اما ساخت فاز ۱۲ به روستای واصفجان و هیزم دره آسیب می زند و مشکلات زیادی را برای روستائیان ایجاد می کند.

بخشدارمرکزی پردیس از الحاق یک روستای جدید به بخش مرکزی خبرداد و اظهارداشت: روستای گلدره به تازگی بخش مرکزی پردیس الحاق شده است ودرحال حاضر روستاهای اصطلک، باغکمش، واصفجان و کرشت در حوزه بخش مرکزی پردیس قرار دارند.

رهنما ضمن تقدیراز زحمات دهیاران و شوراهای اسلامی روستا، توضیح داد: روستای باغکمش بزرگترین روستای بخش مرکزی است و اولین روستا درشرق استان تهران که پایش تصویری با فیبرنوری در سطح روستا اجرا شده و سال گذشته با اعتباری در حدود ۳ میلیارد تومان معابر آسفالت و یک میلیارد تومان اعتبارازمحل اعتبارات دولتی برای ساختمان دهیاری صرف شد.

وی با اشاره به راهکار رفع مشکل آب شرب سالم روستای باغکمش خاطر نشان کرد: در کمیسیون امور زیربنایی استان وشهرستان مصوب شد که آب روستای باغکمش به آب فاز ۸ مسکن مهر پردیس متصل شود تا روستائیان آب شرب سالم داشته باشند، اعتبارخوبی برای پروژه مصوب شده و از ابتدای پاییز کار شروع خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از تلاش ها در حوزه امور فرهنگی، اجتماعی و بانوان و روابط عمومی بخشداری مرکزی گفت: برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در طی سال گذشته بخشی از اقدامات انجام شده است و امسال هم از ابتدای سال برنامه های خوبی در سطح روستا با همکاری مجموعه های مردم نهاد، بسیج، بهداشت و درمان اجرا شده است.

طرح هادی روستای واصفجان مصوب و ابلاغ شد

بخشدارمرکزی پردیس گفت: یکی از مسائل مهم طرح هادی روستایی است در طی یکسال گذشته پی گیری از طرف مجموعه دهیاری و فرمانداری شده است، موضوع طرح هادی روستاهای باغکمش و کرشت به جریان افتاده وطرح هادی روستای اصطلک دردست بررسی است و طرح هادی روستای واصفجان مصوب و ابلاغ شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: روستای کرشت ۱۳هکتار طرح هادی و ۶۰۰ هکتار ساخت و ساز خارج از بافت دارد و برخی هم غیر مجاز هستند ، دهیاری به محدوده خارج از بافت نیز خدمات می دهد و در باغکمش محدوده طرح هادی ۲۰ هکتار است و خدت رسانی به ۴۰ هکتار خارج از بافت توسط دهیاری درحال انجام است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.