تهران بزرگ - ایرنا - فرماندار تهران با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت و توجه به موضوع جوانی جمعیت جامعه موضوع مهمی است، گفت: البته یکی از موضوعات پیش‌روی ما هم محل‌های نگهداری سالمندان است اما نباید بحث جوانی جمعیت را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ایرنا از فرمانداری تهران، احمد قیومی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از ترویج فرهنگ غرب در کشور، بر نهادینه کردن اهمیت جوانی جمعیت میان آحاد مردم تاکید کرد و افزود: این جریانی است که در اثر کم توجهی خودمان بوجود آمده و باید به فکر حل آن باشیم.

فرماندار تهران با اشاره به اهمیت درک مسایل رخ داده در جامعه در موضوع خانواده، اظهار کرد: جامعه‌ای که جوان پویا و فعال نباشد نمی‌تواند به رشد قابل قبولی برسد و تاکنون برنامه‌های خوبی شکل گرفته اما با توجه به جایگاه کلانشهر تهران باید این کارها ادامه یابد تا نتایج آن را در ۲۰ سال آینده ببینیم.

قیومی بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و مساجد با کمک امور مساجد و سپاه و پایگاه‌های بسیج محلات در راستای تبیین فرزندآوری و جوانی جمعیت و نیز بر تعامل و همکاری بیشتر اداره کل سلامت شهرداری تهران در حوزه جوانی جمعیت و خدمات بیشتر با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و تبلیغات گسترده محیطی تاکید کرد.

معاون استاندار تهران همچنین بر لزوم تلاش در جهت ترویج فرهنگ مسوولیت پذیری از دوران کودکی و نوجوانی و اثرگذاری حوزه آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان تاکید و گفت: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای پاسخگویی و کمک به حل مشکل جمعیت جوان کلانشهر تهران و پاسخگویی بانک‌ها در تامین وام ازدواج و فرزندآوری و توجه به تقاضای بالای این تسهیلات از دیگر مسایلی است که پس از تسهیل می‌تواند تاثیر شگرفی در این مسیر داشته باشد.

وی یادآور شد: تلاش بیشتر در جهت دهی جوانی جمعیت و واگذاری آن به مردم، حمایت و کمک دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی به نقش بیشتر مردم و ایجاد حساسیت نسبت به موضوع جمعیت و البته پاسخگویی دستگاه‌های دولتی مکلف به اجرای قانون جوانی جمعیت می‌تواند نقش مهمی در مسیر پیش رو ایجاد کرده و تداوم بی نظیری را در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری شکل دهد.

جلسه رفع مشکلات سازندگان مسکن و صنعت ساختمان با بیمه تامین اجتماعی

همچنین با هدف رفع مشکلات سازندگان مسکن و صنعت ساختمان با بیمه تامین اجتماعی، جلسه‌ای در محل شورای اسلامی شهر تهران با حضور حجت الاسلام آقامیری رییس کمیته عمران شورا، بشیری معاون عمرانی فرمانداری تهران، صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری، شیخی مدیرکل درآمد سازمان تامین اجتماعی کشور پیرامون قانون اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برگزار شد.

معاون عمرانی فرمانداری تهران در این جلسه اظهار کرد: با توجه به مصادیق مطرح در قانون اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، لازم است ضمن هماهنگی فی مابین تامین اجتماعی و شهرداری در قالب تشکیل کارگروه مشترک، مفاد قانون مربوطه و عناوین مندرج در آیین نامه ذیل قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها رعایت گردیده و هرگونه مصادیق احتمالی مورد ابهام از عوارض صدور پروانه مربوط به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با فوریت استعلام و ضمن شفاف سازی در فیش‌های عوارض شهرداری، حل و فصل شود.

سعید بشیری همچنین در ادامه بر حمایت همه جانبه و بر مدار قانون از همه ذینفعان صنعت ساختمان از جمله کارگر و کارفرما تاکید کرد.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: شهرداری از این به بعد، موظف است در تمام فیش‌های عوارض صدور پروانه، مبلغ عوارض را دقیقا مشخص و بیمه تامین اجتماعی، روی آن مبلغ، ۲۵ درصد را اعمال کند تا مشکلاتی از این دست پیش نیاید، چون بیمه تامین اجتماعی اعلام می‌کند که هر فیشی که از طرف شهرداری صادر بشود؛ همان ملاک است.

حجت السلام سیدمحمد آقامیری اضافه کرد: کارگروهی فی مابین شهرداری و سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکلات کارفرمایان و سازندگان مسکن تشکیل و هماهنگی‌های منظمی بین این دو مجموعه صورت بپذیرد که البته با حضور نمایندگان صنف ساختمان و کارشناسان تامین قوانین مجلس شورای اسلامی که تفسیر قوانین در ید آنهاست؛ این مساله پیگیری می‌شود.