شهرری- ایرنا- شهردار منطقه ۲۰ گفت: در راستای اجرای فعالیت‌های تحول محور، پروژه احداث دیوار امامزاده عبدالله علیه السلام به متراژ ۵۷۷ متر و به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا رضا شنگی روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای بهسازی آرامستان های قدیمی و با توجه به قدمت و اهمیت آستان و آرامستان امامزاده عبدالله (ع)، به منظور بهبود منظر شهری و رفاه حال شهروندان دیوار قدیمی این امامزاده به متراژ ۵۷۷ متر و ارتفاع ۳/۵ متر تخریب و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه بهسازی این دیوار از جمله مطالبات مردمی بود که از مرداد ماه سال گذشته آغاز شد، افزود: با توجه به قدیمی بودن این دیوار و وضعیت ناپایدار آن، از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه ترمیم و بازسازی دیوار قدیمی این آرامستان با اجرای نمای سنتی و قابدار و با استفاده از سنگ، آجر قزاقی و قاب های کاشی کاری اسلامی، پس از گذشت یک سال تکمیل شد.

آرامستان امامزاده عبدالله با ۱۵ هکتار وسعت و ۹۶۰ حجره آرامگاهی و مشاهیر بزرگ مدفون، یکی از مهم‌ترین اماکن تاریخی است که قدمت آن به دوره صفویه بازمی‌گردد و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ثبت شد.