همدان- ایرنا- فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان گفت: بیست و ششمین روز از مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.

سرهنگ «مسلم سیامکی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی که مجاهدانه از دین، شرف و خاک کشور دفاع و در دست دشمن اسیر شده بودند را به وطن بازگرداند.

وی اضافه کرد: در این روز میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی گذاشتند.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان بیان کرد: آزادگان، راضی ترین افراد به قضای الهی بودند که از قید مادیات و نفسانیات خود را رها کرده بودند.

سرهنگ سیامکی افزود: آزادگان، با ایمانی راسخ در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا کردند و از شکنجه های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند.

وی ادامه داد: آزادگان متعلق به یک مقطع از تاریخ نیستند، بلکه همواره مانند روحی در همه ارکان این کشور و ملت جاری شده‌اند، چرا که پیام و سیره آن ها، فریاد سربلندی و شکوهمندی ملت ایران اسلامی است.