دماوند - ایرنا- مسئول پایگاه بهداشتی دماوند گفت:نانوایی های متخلف شهر دماوند در امر بهداشتی طی گشت نظارت بر مراکز حساس مواد غذایی اخطار گرفتند.

به گزارش ایرنا، نوری روز جمعه اظهار داشت : نظارت های بهداشتی بر مراکز حساس مواد غذایی در دماوند با هدف پیشگیری از بیماری ها تشدید شد.

وی ادامه داد:با همراهی کارشناس بهداشت محیط از نانوایی های سطح شهر دماوند بازدید بهداشتی بعمل آمد و با صدور اخطاریه بهداشتی برای نانوایان دارای تخلف بهداشتی با هدف انطباق استانداردهای بهداشت محیط و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری های منتقله از آب و غذا در فصل گرم سال انجام شد.

مسئول پایگاه بهداشتی دماوند به شهروندان توصیه کرد:دقت لازم در خرید مواد غذایی بویژه نان بسته بندی قابل عرضه در سوپرمارکت ها داشته باشند و به اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی (برای کالاهای تولید داخل: تاریخ تولید، تاریخ انقضا و پروانه ساخت از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ و برای کالاهای خارجی و وارداتی: تاریخ تولید، تاریخ انقضا و مجوز واردات از بهداشت) توجه داشته باشند و تاکید کردند از خرید نان های بسته بندی فاقد مشخصات بهداشتی قابل عرضه در سوپرمارکت ها و یا به صورت دوره گردی و دست فروشی خودداری شود.

نوری گفت: سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات بهداشتی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی آماده دریافت اخبار مرتبط با موضوعات امور بهداشتی درمانی است.

شهرستان دماوند در شرق پایتخت قرار دارد.