۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82921013
T T
۰ نفر

لوازم آرايشي و مواد غذايي غيرمجاز در دماوند معدوم شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82921013
لوازم آرايشي و مواد غذايي غيرمجاز در دماوند معدوم شد

تهران – ايرنا - رئيس شبكه بهداشت دماوند شهرستان دماوند از معدوم‌سازي پنج هزار قلم لوازم آرايشي - بهداشتي و 4 تن مواد غذايي غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد.

سيدسعيد آسيايي‌ روز يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اقلام كشف شده در دو گروه مواد غذايي و دارويي و لوازم آرايشي و بهداشتي غيرمجاز بوده كه از عطاري، سوپرماركت، اغذيه فروشي‌ و برخي رستوران‌ها جمع آوري شده است.
وي با بيان اينكه بيش از 5 هزار قلم دارو و لوازم آرايشي و بهداشتي غيرمجاز و بيش از چهار تن مواد غذايي تاريخ گذشته كشف و ضبط شد، بيان كرد: تيم كارشناسي اين مركز با توجه به وظيفه ذاتي و حساسيتي كه در حوزه بهداشت و درمان شهروندان وجود دارد به بازرسي هاي خود ادامه مي دهد.
وي اضافه كرد: اين مواد فاسد و تاريخ مصرف گذشته شامل انواع بيسكويت و كيك، نوشابه و نوشيدني هاي گازدار، دوغ و آبليمو، انواع رب، انواع شكلات، انواع لبنيات و مواد آرايشي و بهداشتي، انواع عرقيات و.... بوده است.
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از شهروندان خواست تا در خريد مواد غذايي و آرايشي - بهداشتي و دارويي حساسيت ويژه داشته باشند و از مراكز مجاز خريد كنند.
آسيايي گفت: شهروندان در مصرف داروها با پزشك مشورت و از داروخانه هاي مجاز خريد كنند چراكه ممكن است داراي ناخالصي و يا فرآوردهاي غير از مواد اصلي ادعا شده بر روي بسته بندي و برچسب دارو باشد كه در اين صورت سلامت فرد مصرف كننده تهديد مي شود.
شهرستان دماوند با جمعيتي افزون بر 100هزار نفر در 45 كيلومتري شهر تهران قرار گرفته است. اين شهرستان داراي پنج شهر و 2بخش مركزي و رودهن تشكيل است.
تهرام/7246//1348
۰ نفر