"رضا حمید پور" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون بسیاری از خدمات کسب و کارها از طریق پست انجام می شود و مجرمان سایبری به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینکهای مختلف کرده و کلاهبرداری می کنند.
وی اضافه کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمیکنند.
حمید پور بیان کرد: کلاهبرداران با سرشماره های شخصی و با بهره گیری از تصاویر ماموران پست برای کاربران پیام های جعلی ارسال می کنند.
مدیرکل پست البرز افزود: سامانه رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود می دهد و مشتریان میتوانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.
وی یادآورشد: سامانه پیامکی شرکت پست با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعال است و کانال های رسمی شرکت پست در فضای مجازی تنها برای اطلاع رسانی در زمینه اخبار، رویدادها و خدمات این مجموعه با نام شرکت ملی پست فعالیت دارند ؛ ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و امثال آن با عنوان پست و پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی ، دریافت وجه و امثال آن کلاهبرداری است.
مدیرکل پست البرز یادآورشد : امکان پیگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله مهیا شده و کاربران با استفاده از این امکان میتوانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.