ایلام- ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات آزمایشگاهی و پنجمین جشنواره کشوری علمی پژوهشی علوم تجربی با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی سراسر کشور در این استان خبر داد.

علی درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در گرایش‌های انجمن علمی، پژوهشی، آزمایشگاهی، مقاله علمی پژوهشی، کارآفرین، دانش‌بنیان آزمایشگاهی، دانشمندان کوچک ( طراحی و اجرای آزمایش)، ارائه محتوای آزمایشگاهی و مسابقه علمی آزمایشگاهی به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکهزار و هفت تیم به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافته است، ابراز کرد: مراحل داوری این مسابقات علمی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: بخش‌های حضوری با مشارکت ۲۱۰ تیم در رشته های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی در پایه‌های دهم و یازدهم و بخش مجازی با حضور ۷۹۷ تیم برگزار خواهد شد.

درویشی با اشاره به اینکه مسابقات آزمایشگاهی علوم تجربی دانش آموزان برای چهار روز برنامه‌ریزی شده است، گفت: این مسابقات در روز دوشنبه ۲۹ مرداد در رشته زیست شناسی، سه شنبه ۳ مرداد در رشته فیزیک، چهارشنبه ۳۱ مرداد در رشته شیمی و پنجشنبه ۱ یکم شهریور در رشته زمین شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیش از یکصد هزار دانش آموز در سطح یک هزار مدرسه در استان ایلام مشغول تحصیل هستند.