بهره برداری از ۱۰۰ فضای آموزشی و فرهنگی طی سه سال گذشته در ایلام

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه در سه سال گذشته ۱۰۰ فضای آموزشی و فرهنگی در این استان به بهره برداری رسیده است، گفت: برای بهره برداری این طرح های آموزشی هشت هزار و ۳۰۰ ریال هزینه شده است.

به‌گزارش ایرنا، " حسن بهرام نیا" روز پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اظهار کرد: این تعداد فضای آموزشی شامل ۳۱۵ کلاس درس بوده که در اختیار آموزش و پرورش و دانش آموزان استان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس استانداردسازی و ۳۰۰ فضای آموزشی با یک هزار و ۵۰۰ کلاس بهسازی شده است

استاندار ایلام با اشاره به بهره برداری و تحویل ۱۰۰ مدرسه آموزش و پرورش استان در سه سال گذشته، گفت: ۱۷ مدارس کانکسی در نقاط مختلف استان طی این مدت جمع آوری و تبدیل به ساختمان شده و ۲۵ مدرسه دیگر تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

بهره برداری از ۱۰۰ فضای آموزشی و فرهنگی طی سه سال گذشته در ایلام

بهرام نیا گفت: در راستای اجرای پروژه های طرح ملی نهضت مسکن، در جوار هر پروژه ۲۰۰ واحدی نیز باید واحد آموزشی ساخته شود.

مدرسه ۱۲ کلاسه هوشمند شهید یاسمی ایوان افتتاح شد

مدرسه ۱۲ کلاسه هوشمند و سازگار با محیط زیست شهید یاسمی شهر ایوان از توابع استان ایلام با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد.

این مدرسه با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا، ۲ هزا و ۱۰۰ متر مربع محوطه سازی و با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال امروز پنجشنبه افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان شهرستان ایوان قرار گرفت.

تکمیل این پروژه که بیش از ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذشت با تزریق اعتبارات در دولت سیزدهم از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۱۰۰ فضای آموزشی و فرهنگی طی سه سال گذشته در ایلام

" حمیدرضا خانمحمدی"، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه افتتاح این مدرسه، افزود: در برنامه ریزی های انجام شده توجه این سازمان به سمت احداث مدارس به صورت هوشمند و سازگار با محیط زیست به عنوان مدارس سبز در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شاخص رتبه‌بندی مدارس کشور از لحاظ زیست محیطی در کشور افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز توجه ویژه ای به مناطق محروم کشور صورت گرفته است.

"فریدون همتی" نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بر اساس اعلام مسئولان ایوان، ساخت این مدرسه ۱۳ سال به طول انجامیده و در این مدت بصورت نیمه‌کاره رها شده بود، افزود: طولانی شدن فرایند ساخت مدارس در کشور نگران کننده است و انتظار داریم که تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره آموزشی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

بهره برداری از ۱۰۰ فضای آموزشی و فرهنگی طی سه سال گذشته در ایلام

استخر دانش‌آموزی شهدای غواص شهر ایلام افتتاح شد

همچنین در مراسمی با حضور خانمحمدیان، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بهرام‌نیا استاندار ایلام و همتی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، استخر دانش آموزی شهدای غواص شهر ایلام نیز افتتاح شد.

استخر دانش‌آموزی شهدای غواص شهر ایلام با زیربنای یک هزار و ۶۴۷ مترمربع و با اعتباری بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال افتتاح و در اختیار دانش آموزان و مردم ایلام قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای افتتاح و بهره برداری از چند طرح فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی به استان ایلام سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha