اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به تداوم گرما و رطوبت شدید در استان، بر لزوم استمرار همکاری مشترکان برای تامین برق پایدار در استان تاکید کرد.

علی خدری دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه روز جمعه که یک روز تعطیل است مصرف برق نسبت به روزهای قبل از آن کاهش چندانی نداشت و به عدد چهار هزارو ۸۰۴ مگاوات رسید اظهار کرد: از ابتدای اوج بار امسال تاکنون بیشتر از ۳۰ مرتبه رکورد مصرف سال گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم که این میزان مصرف برق بسیار بالاست و قطعا شبکه های برق را تحت فشار خیلی زیادی قرار می دهد.

خدری تصریح کرد: با وجود اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش نسبی دما در نقاطی از کشور، اما در خوزستان شرایط فرق می‌کند و وارد موج گرما و شرجی شدید شده‌ایم که پیش بینی می‌شود در روزهای پیش رو ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: اکنون مصرف برق در حوزه خدمات شرکت توزیع برق خوزستان در بعضی روزها از پنج هزارمگاوات عبور می‌کند که این عدد بسیار بزرگی در صنعت برق و در حوزه تامین و توزیع برق پایدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از همه خوزستانی‌ها درخواست کرد با به کار بستن راهکارهایی نظیر تنظیم دمای کولرها بر روی ٢٤ درجه نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنند.

وی افزود: ساکنان بخش‌هایی از استان که احتمالا طی روزهای آینده کاهش دما خواهند داشت با استفاده حداقلی از لوازم برقی می‌توانند برای تامین برق پایدار شبکه برق استان در شرایطی که تحت فشار زیادی قرار دارد کمک کنند.

خدری ضمن تشکرو قدردانی از همه مشترکان صنعتی، تجاری، کشاورزی و خانگی که با صنعت برق همکاری داشته اند گفت: همکاران صنعت برق در این شرایط با تمام توان مشغول خدمت رسانی هستند و در صورت بروز اتفاق، به سرعت و در حداقل زمان ممکن سعی می‌کنند حوادث را برطرف کنند تا برق را به صورت پایدار برقرار کنند.

بر اساس این گزارش شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.