بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: ۱۳۰ کیلومتر از راه های منطقه عشایری بردر، شاه جهان و گلیل این شهرستان خراسان شمالی امسال مرمت شد.

علی دانایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۱۱ میلیارد ریال اعتبار امسال برای مرمت راه های عشایری این شهرستان مصوب شد و از این میزان هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شد.

وی افزود: ۵۴۰ خانوار عشایری مشتمل بر ۲ هزار و ۱۶۰ نفر جمعیت این شهرستان از راه مناسب بهره مند شدند.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان اضافه کرد: مجموع کل راه های عشایری این شهرستان ۲۸۰ کیلومتر است که راه های بخش قوشخانه و سیوکانلو از توابع بخش مرکزی سال آینده مرمت خواهد شد.

وی ادامه داد: راه های بخش قوشخانه شهرستان نیاز به مرمت دارد که با توجه به بارندگی های شدید شمال شیروان و کمبود اعتبارات این امر محقق نشد.

دانایی تاکید کرد: ۹۰ کیلومتر از راه های منطقه گلیل و بخش قوشخانه شهرستان با هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سال گذشته مرمت شد.

وی بیان کرد: مرمت راه های عشایری هر ساله در دستور کار است و کارشناسان این اداره کل پس از بررسی‌های لازم و تشخیص نوع عملیات راهسازی متناسب با وضعیت مسیرها، اقدام به تیغ زنی، مرمت و بهسازی مسیر خواهند کرد.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان عنوان کرد: در راستای تسهیل تردد عشایر از این راه‌ها، عملیات بهسازی آن‌ها در طول سال و به تناوب و شرایط جسم راه مرمت انجام خواهد شد.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.