یزد- ایرنا - سرپرست بیمارستان دولتی افشار یزد با اشاره به قدمت ۵۰ ساله این بیمارستان گفت: بازسازی ساختمان این مرکز درمانی به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این حمایت مسئولان و همت خیران را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا ، دکتر "حسن حقانی نژاد" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بیمارستان در سال ۱۳۵۶ به همت خیر مرحوم "محمدصادق افشار" راه اندازی شد و این مرکز درمانی با ارائه خدمات فوق تخصصی قلب و عروق، دارای بخش های زنان و زایمان، ارتوپدی ، جراحی و غیره به بیماران مراجعه کننده از سراسر کشور به ویژه مناطق جنوب و جنوب شرق است.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی مجهزترین مرکز تخصصی و فوق تخصصی قلب در جنوب شرق کشور است اظهار کرد: این بیمارستان دارای ۱۷۹ تخت فعال است؛ بیمارستان افشار یزد رتبه اول کد ۲۴۷ (بیماران دچار ایست قلبی) در کشور را کسب کرده است .

سرپرست بیمارستان افشار یزد با بیان اینکه این بیمارستان تنها مرکز اکوکاردیوگرافی پیشرفته استان است ادامه داد: پذیرش و درمان موفق بیماران قلبی و بارداری پرخطر با کمترین عوارض، افزایش پذیرش بیماران بخش سی تی آنژیوگرافی قلبی، انجام جراحی‌های قلبی پیشرفته بیماری‌های مادرزادی و چند دریچه‌ای قلبی از دیگر اقدامات این مرکز درمانی است.

حقانی نژاد با اشاره به فعالیت ۲ اتاق عمل جراحی قلب در این بیمارستان گفت: برنامه ریزی شده که سومین اتاق عمل جراحی قلب در این مرکز درمانی ساخته شود.

سرپرست بیمارستان افشار یزد، بازسازی بخش جراحی قلب و ساخت پست آنژیوگرافی و فضای نصب دستگاه آنژیوگرافی سوم به همت خیران را از دیگر اقدامات در این مرکز درمانی بیان کرد.

حقانی نژاد به خرید پوب دستگاه اکوکاردیوگرافی و پیگیری خرید دیزل ژنراتور برای بیمارستان جهت مواقع خاموشی برق نیز اشاره و تصریح کرد: به صورت ویژه موضوع تجهیز بیمارستان به تاسیسات اطفای حریق در دستور کار است و جهت تمدید پروانه بیمارستان نیازمند رفع این مشکل هستیم.

سرپرست بیمارستان افشار یزد میزان رضایتمندی بیماران از خدمات این بیمارستان را ۸۳ درصد بیان کرد و افزود: امیدواریم این مرکز درمانی به یکی از قطب های قلب و عروق تبدیل شود.

تعداد بیمارستان های استان یزد ۱۴ باب اعلام شده است.