شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اعلام اینکه بازار قیصریه لار به زودی مرمت می‌شود، گفت: هزینه مرمت این بازار تاریخی، بیش از ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس محمد ثابت‌اقلیدی عنوان کرد: در قالب این پروژه مرمتی، سبک‌سازی، اندود کاه‌گل بروی راسته اصلی بازار، اجرای سنگ آبچک، اجرای اندود سفیدکاری بدنه خارجی، راسته اصلی بازار و پوشش موقت بر روی سردر ورودی بازار با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث فرهنگی فارس اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: بازار قیصریه لارستان یکی از بازارهای مهم و تاریخی استان فارس و یک بنای ملی است. شیوه معماری این بنا مربوط به دوران صفویه تا قاجاریه است به‌طوری‌که این بازار یک مجموعه نفیس و پرتنوع معماری قدیم ایران به شمار می‌رود و جلوه‌های بارزی از شیوه‌ها و شگردهای معماری گذشته از پیش از صفویه تا قاجاریه در این مجموعه تاریخی دیده می‌شود.

ثابت اقلیدیگفتد: بازار تاریخی قیصریه لار با شماره ۳۱۵ در سال ۱۳۱۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی گفت: علاوه بر بازار قیصریه، قلعه اژدهاپیکر (دژ اشکانی- ساسانی)، مقبره مادر نادرشاه، کاروان‌سراهای نو و گلشن و باغ نشاط نیز از آثار تاریخی شهر قدیمی لار است.

لارستان به مرکزیت شهر لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.