سرهنگ علی آسیایی روز سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخستین طرح این است که از دوازده رشت تا سبزه میدان را پیاده راه کنیم که البته دارای مزایا و معایبی است، در همین رابطه برخی اصناف معتقدند که موضوعاتی مثل سفارش و تخلیه بار برای مغازهها با دشواری همراه خواهد شد.
وی به طرح دوم مبنی بر یک طرفه شدن خیابان سبزه میدان، امام و ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: در این طرح مسیر به صورت رفت و یا بلعکس یک طرفه خواهد شد که البته باید محدوده تردد خودروها در خیابان بوعلی و خیابانهای مجاور نیز بررسی شود تا بتوانیم عبور و مرور را تسهیل کنیم.
سرهنگ آسیایی در مورد طرح سوم تشریح کرد: در طرح سوم بررسی شده که ۲ خط عبور برای وسایل شخصی و عمومی در محدوده خیابان سبزه میدان و امام (ره) در نظر بگیریم که با توجه به عرض کم خیابان باید با رعایت وجود درختان کهنسال اصلاحاتی از سوی شهرداری در معابر صورت پذیرد.
این مسوول با بیان اینکه طرحهای پیشنهادی برای تصویب و اجرا به معاونت عمرانی استانداری و شورای ترافیک استان قزوین ارسال شده است، ادامه داد: با اینکه بهره برداری از طرحهای عمرانی مثل کمربندی آیت الله باریک بین و پیامبر اعظم (ص) حجم ترافیکی را در شمال و اطراف شهر کاهش داده است، اما همچنان هسته مرکزی شهر درگیر گرههای ترافیکی است.
سرهنگ آسیایی تصریح کرد: بافت قدیمی در جنوب شهر و همچنین فقدان ظرفیت و گنجایش لازم برای تردد خودرو در کنار تجمیع مراکز تجاری و درمانی باعث شده تا روزانه شاهد بار ترافیکی سنگینی در محدوده هسته مرکزی شهر باشیم.
رییس پلیس راهور قزوین با بیان اینکه هر واحد تجاری باید در زمان ساخت یک پارکینگ نیز برای خود تعبیه کند، ادامه داد: متاسفانه بیشتر ساختمانهای تجاری، درمانی و اداری در محدوده مرکزی شهر قزوین فاقد پارکینگ خودرویی هستند و این موضوع سبب شده تا حجم عظیمی از خودروها جای پارک نداشته باشند.