گرگان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۱۳ پروژه بهداشت و درمان با هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در استان گلستان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید گل‌فیروزی روز چهارشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت و ۲ خانه بهداشت در مناطق مرزی، راه‌اندازی بخش همودیالیز بندرگز، راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، راه‌اندازی بخش اعصاب و روان زیر ۱۸ سال گنبدکاووس از جمله پروژه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اولوست‌داشتن پیشگیری بر درمان، ساخت و بهره‌برداری ده‌ها مراکز جامع سلامت در سه سال گذشته در گلستان در دستور کار قرار گرفت که یکی از بزرگترین مراکز جامع سلامت کشور به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و در هفت طبقه همزمان با هفته دولت در گرگان افتتاح می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیمارستان مراوه‌تپه در اواسط ۱۴۰۱ با ضریب اشغال هفت درصد راه‌اندازی شد ادامه داد: در حال حاضر ضریب اشغال تخت این بیمارستان به ۷۸ درصد رسیده و تلاش ما حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان است؛ همچنین جزو معدود بیمارستان‌هایی است که به زودی از دستگاه سی‌تی‌اسکن بهره‌مند می‌شود.

گلفیروزی به نصب و راه‌اندازی سه دستگاه ام‌آرآی دولتی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ۳۰ سال سابقه ام‌آرآی دولتی نداشت که این نیاز تامین شد.

وی راه‌اندازی توموتراپی گرگان، آغاز به کار جراحی قلب باز در گرگان و گنبدکاووس، فعال شدن دستگاه آندوسونوگرافی بیمارستان صیاد شیرازی، راه‌اندازی مرکز نازایی سطح ۲ گرگان و گنبدکاووس، راه‌اندازی مرکز سطح سه در بیمارستان صیاد شیرازی را از جمله دیگر اقدامات دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان طی سه سال اخیر برشمرد و بیان کرد: توسعه متوازن در حوزه‌های مختلف از همان ابتدا محور فعالیت‌های ما قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در سه سال گذشته برای تعمیر و بهسازی آمبولانس‌های استان گلستان بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: آمبولانس‌های جدید نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری شده و به زودی وارد گلستان می‌شود.

گلفیروزی با بیان اینکه در راستای ماندگاری پزشکان نیز ۱۷ باب زیست‌پزشک در استان گلستان به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: طی سه سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت هزینه شده که هزار میلیارد ریال آن توسط خیرین اهدا شده است.