۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85580815
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

افتتاح مرکز غربالگری سرطان گلستان در گنبدکاووس+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- مرکز غربالگری تشخیص و درمان انواع بیماران سرطانی استان گلستان به‌مناسبت بزرگداشت هفته دولت (۲ تا هشت شهریور) و با حضور استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی و رییس مجمع خیرین استان در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز چهارشنبه در مراسم آغاز به‌کار مرکز غربالگری تشخیص و درمان انواع بیماران سرطانی گلستان، گفت: ساختمان این مرکز درمانی با زیربنای تقریبی هزار و ۶۰۰ مترمربع در ۲ طبقه و با هزینه افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال توسط «محمد شهرکی» نیکوکار گنبدی احداث شده است.

سعید گلفیروزی یادآور شد: عملیات اجرایی ساختمان این مرکز درمانی در سال ۱۳۹۸ و ابتدا با پیش‌بینی زیربنای ۷۰۰ مترمربع شروع شد اما با توجه به نیاز ضروری منطقه به افزایش فضای تخت‌های «سی‌سی‌یو» در مراکز درمانی دولتی گنبدکاووس و با مساعدت نیکوکار گنبدی به حدود هزار و ۶۰۰ مترمربع افزایش یافت.

وی اضافه کرد: یک طبقه این مرکز به حوزه غربالگری بیماران اختصاص دارد و می‌تواند مرکز خوبی برای پیشگیری از چند نوع سرطان شایع با تشخیص به موقع آنها باشد ضمن اینکه طبقه دوم این ساختمان هم برای درمان بیمارانی که جراحی سرطان و قلب انجام می‌دهند در ۲ بخش با ظرفیت ۳۱ تخت سی‌سی‌یو پیش‌بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هزینه تمام شده برای ساخت و تجهیز مرکز غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس که تخصص‌های مختلف از جمله «داخلی، گوارش، زنان، قلب، عفونی، آنکولوژی و هماتولوژی» در آن مستقر و با تعرفه دولتی به بیماران کل استان گلستان به‌ویژه نواحی شرق آن خدمات ارائه خواهند کرد، را ۸۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد که ۵۰ درصد آن توسط خیر و ۵۰ درصد از اعتبارات دولتی بوده است.

گلفیروزی شعار وزارت بهداشت را پیشگیری بهتر از درمان است ذکر کرد و گفت: شرق گلستان کمربند سرطان گوارش است که با راه‌اندازی این مرکز از بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری می‌شود و همچنین مجوز راه‌اندازی دانشکده پرستاری در گنبدکاووس به عنوان هدیه دولت به مردم توسط وزارت بهداشت صادر شد.

گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آن در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha