بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: فراخوان ۳۱ طرح سرمایه گذاری با اعتبار ۵۱ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون توسط شهرداری مرکز خراسان شمالی داده شد.

سید محمدعلی کشمیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: متقاضی سرمایه گذاری برای برخی از موضوعات شهر موجود است و طرح های ارائه شده در قالب بسته های پیشنهادی در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

شهردار بجنورد اضافه کرد: مجموعه «هیجانی و شهرشادی، شهرک خودرویی، مجتمع تجاری و پارکینگ معراج، چندمنظوره، مجموعه گردشگری کوه پارک بش قارداش، تفریحی و سوارکاری، هتل چهارستاره باباامان، مجموعه کافی شاپ پارک شهر، باغ پرندگان» از جمله طرح های سرمایه گذاری بجنورد است.

وی ادامه داد: استعلامات ۳۰ بسته سرمایه گذاری انجام شده و از مجموع کل ۲ پرونده برای تغییر کاربری به کمیته فنی، یازده پرونده که خارج از محدوده بوده جهت تایید به کمیسیون زیربنایی و ۲ پرونده برای طرح توجیهی در دست اقدام است.

کشمیری تاکید کرد: بجنورد یکی از مناطق پر ظرفیت شهری در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها است و با بهره‌برداری از طرح های در حال ساخت، شاهد تحول خوبی در این منطقه خواهیم بود.

وی جذب مشارکت سرمایه گذاران را ضرورت برشمرد و بیان کرد: تلاش بر این است برای سال آینده برنامه ویژه ای در این راستا اجرا کنیم.

کشمیری خاطرنشان کرد: شهرداری بجنورد تمامی پروژه های توسعه شهری شاخص را مورد بررسی قرار داده و در صورت رعایت شاخصه ها نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.